torsdag 20 maj 2010

Dekonstruktivt

Vi hade seminarium förra måndagen. Det gick bra och jag gick därifrån väl till mods. Några dagar senare fick jag ett mejl från en person som inte varit där. Hon skickade en detaljerad respons som var till 100 procent negativ. Hon ogillade till och med formateringen ("en kursivering av citaten är önskvärd", oj, jag menar: "en kursivering av citaten är önskvärd"). Det värsta är att hon inte tyckte att mitt ämne - Spung - var tillräckligt intressant för icke insatta. Liksom HONEY, du skriver en åttasidig essä om din döda farmor, det kanske är på sin plats att du håller tyst nu? Jag har aldrig varit med om att få eller ge respons som inte har med i alla fall några tillkämpade positiva tillrop. Det tillhör väl grundläggande responsetikett att se till att ta upp något som var positivt? Om jag bara orkade skulle jag mejla en respons till henne. "HONEY" skulle den börja. Antal hennes åsikter jag tänker ta till mig av: 0.

2 kommentarer:

inte nu kanske sen sa...

du är bäst! maila essäerna?

Myror och mjölk sa...

jag gör det i natt! har ingen möjlighet att börja skriva på dem innan senaste grey's har laddats ned och kollats på. är såååå pepp! men nedladdningshastigheten är såååå seg. alla vill veta vem som blir skjuten.

men känn dig varnad: mina essäer är inte ens hälften så bra som dina. inte på något sätt. är inte ens säker på att de kan räknas som essäer, i natt började jag desperat skriva om pinsamma bloggminnen för att försöka fylla ut lite. inga litteraturhänvisningar där inte.