söndag 2 maj 2010

Gråtrunka the pain away



Fan i helvete vad dåligt det går nu. I går, lördag klockan halv nio på kvällen, gick jag fram till en Åke-i-Bert-Åke/Han-som-ligger-med-Petra-i-Spung-liknade kassörska och handlade: cola, chips, en färdigrätt, ett jumbopack bindor och hallonpaj. Inte som att jag inte låtsades sms:a samtidigt som jag betalade för att undvika ögonkontakt, men ändå. Så himla mycket brydde jag mig faktiskt inte. Helt avtrubbad. Fast värre blev det i och för sig när jag kom hem och insåg att salt och vinäger är en extremt vidrig kombination. Smaken påminner om sallad men snackset är ändå onyttigt som chips. Då kände jag något som liknade sorg. Jag slängde snacks för första gången i mitt liv. Sedan gjorde jag två läxor av tjugo.

Det känns som att jag blev singel för tre veckor sedan. Och det har jag inte hanterat bra. Min twitter-status är liksom: "när ett par gifter sig dör två singlar". I går höll jag på att bli galen när jag fick se att kärlekspar på Facebook kan fylla i när de firar sina årsjubileum. Slår vad om att det sedan kommer finnas en funktion som gör att man får påminnelser så att man kan GRATTA dem. Ah, mitt hjärta. Varje handhållande par på stan är ett slag i mitt ansikte. Kan alla kära tänka på det? De har liksom sitt på det torra, någon de kan mysa och kolla på Six feet under med, så varifrån kommer behovet av att gnugga in det i mitt ansikte?

!?

Jag vill dö. Senaste gången jag hånglade var i natt. Det var i en dröm och när jag vaknade försökte jag somna om i flera timmar.

3 kommentarer:

SARA sa...

dö inte! vi kan väl dränka våra sorger inte denna vecka, men veckan efter?

(p.s. jag ordnade myskväll för mig själv ikväll; åt räkmacka och drack ett glas vin framför några avsnitt av mad men. kunde varit hur trevligt som helst om man haft lite sällis, men i detta utförande och i nuvarande sinnesstämning - totalt sorgligt! rökte lite under fläkten också för att liksom verkligen maxa upp hela skiten. fy fan.)

Myror och mjölk sa...

vilken igenkänning! i torsdags åt jag digestive med nån ost och drack rödvin framför datorn. kändes riktigt dåligt. och I DAG var jag så bitter att jag rökte framför datorn utan att ens öppna fönstret!! what is wrong with me?! jag röker inte ens! höll på att aska över tangentbordet.

veckan efter låter som en fin idé! min syster kommer eventuellt någon gång då men det kan man jobba runt.

Znai sa...

Don't die!! Mitt liv är för övrigt jättesorgligt trots rådande civilstatus. Jag röker inte framför datorn men jag äter obscena mängder twix och läser gamla 91:an-tidningar för att fly undan verkligheten. Bedrövligt.