tisdag 25 maj 2010

GOSSIP GIRL - SÄSONGSAVSLUTNINGSSPOILER I BÖRJAN



Skrivet i går:

Ni vet scenen där Blair i sista sekunden springer till Empire State Building för att hon har ändrat sig och vill vara ihop med Chuck? Men så är hon för sent ute? Nå, in her face! Inget i tevevärlden gör mig gladare just nu än det att Jenny och Chuck hade sex. Jag älskar Jenny. Hon är den enda jag fortfarande gillar i den där serien.

Nyss gjorde jag i alla fall samma sak. Petty hade sagt att han skulle stå i baren uppe i Skrapan klockan åtta. Kom jag inte skulle vi aldrig höras igen. Men kom jag innan åtta skulle han ge sitt hjärta till mig, och vi skulle börja om.

Nu vet ni att jag skojar, för han har inget hjärta. I stället ångrade jag mig angående en skrivarlinje. Jag var på intervju för någon månad sedan och fick därefter ett positivt antagningsbesked. Man fick ägna ett halvår åt att skriva på sin roman. Förstår ni? Min dröm. Men så fick jag nyligen veta att man inte får bo i min lägenhet om man studerar på folkhögskola, och jag vet inte hur jag skulle klara av att bo på något annat ställe som inte har studenthyra samtidigt som jag endast tar studielån.

Jag har velat fram och tillbaka och till slut kommit fram till att det nog inte löser sig. I dag var sista inbetalningsdagen. Jag tänkte mycket på det men tänkte att det ju inte går. Sedan, kvart i tolv, kände jag: det här är något jag måste göra! Så jag kutade efter internetdosan och förberedde mig på att ge mitt hjärta och 400 kronor till den älskade skolan. Jag skulle skriva en roman! Tjugo minuter hade jag på mig. Trodde jag. Tills jag insåg att man skulle ha satt in pengarna innan den 25, inte innan den 25 var över.

Nu är i alla fall min dröm över, och jag behöver ett höstjobb! Mitt andra alternativ är liksom Svenska A med inriktning textproduktion, och den kursen har jag redan gjort en Youtube-film om hur mycket jag hatar. Stressigt!

4 kommentarer:

inte nu kanske sen sa...

men du! jag tror inte det är något problem om du betalar för sent. vad ska de göra? BETALA NU! kommer du intein är de skyldiga att ge tillbaka dem ändå!!!! liksom, de har ju inte ens antagit alla som ska med? eller?

Mary sa...

Men Felicia menar du allvar? Jag HATAR Jenny och vill bara slå henne varje gång hon är i bild och att hon och Chuck hade sex måste ju vara sämsta storylinen någonsin. Så lamt. Där fanns ju nada glöd. Sen är jag ju team Blair, i och för sig.

Jag inser här att jag helt bortser från din historia och fokuserar på det väsentliga, nämligen fiktiva karaktärer. jag ber om ursäkt för det. But still, Jenny och Chuck. Jag blir upprörd.

Mary sa...

Nu har jag löst igenom ditt inläg igen, och jag lider med dig. Skriva roman är min dröm också! Hatar att ångra mig. Är ju en fegis så då gör man det ganska ofta. Men ändå, ingen bra känsla.

Myror och mjölk sa...

mary: helt okej att du bortsåg från den! ett dygn senare insåg jag nämligen att jag inte alls vill gå skrivarlinje. jag satt med ångest över icke-inlämnade essäer och bara ALDRIG IGEN. och så var det botat.

nu till det viktiga. jenny. jag vill minnas att jag hatade henne med full kraft för några år sedan. då var hon väl mest lite halvrebelliskt uppmärksamhetskrävande på ett rätt oskyldigt sätt. irriterande helt enkelt.

men när hon börjar sälja knark och ligga med den äldre chuck - som försökte våldta henne i säsong ett! - så kan jag inte låta bli att älska henne! jag älskar att gossip girl vågar GO THERE. det känns liksom lite magstarkt för deras fluffiga cw-image. magstarkt in a good way.

att hon sedan ställer till det för alla jag hatar (vilket numera är just alla, förutom chuck när han inte är med blair) gör att jag hejar ännu mer på henne.

antar att det också är det att hon är en HUMPFRY, och att hon var jättegod från början, som gör det så kittlande att hon blev så här. who knew?