onsdag 9 november 2011

Bored to death

Fy fan i helv vad tråkigt det är att inte ha jobb. Hittills har jag botat det genom att gå ut och dricka vin ganska ofta på vardagarna. Det börjar så klart snabbt bli en för dyr vana (det enda negativa jag kan se med den hobbyn). Nu... kollar jag på teve och undviker att äta flera gånger per dag eftersom jag ändå inte behöver så mycket energi.

Har varit utan jobb i två-tre veckor. Vore onödigt att misströsta redan nu. Har ett väldigt mycket bättre CV denna gång samt a-kassa och fast boende.

Mest är det väl bara så jääääkla tråkigt att vara ledig själv hela tiden. För mycket tid med mig.

6 kommentarer:

Petnoga sa...

Jag vet känslan, förutom att jag inte har någon A-kassa. : /

amanda sa...

Shit just det, a-kassa borde man ju gå med i. Hur mycket får du?
Men ta tillfället i akt nu att blogga DÅ! Mer!

myror sa...

u guys, det där mde a-kassa låter bättre än det är (för mig). jag får alfakassan för att jag inte var med i någon a-kassa (vilket ändå tein hade hjälpt eftersom mitt vikariat var mellan nov-sep). blir cirka 6000 kronor, men ännu mindre efter SKATT (!!). jag har heller inte fått några pengar än eftersom arbetsgivaren inte fyllt i pappret.

petnoga: har du också börjat... tappa hoppet lite? vad gör du om dagarna? jag känner att jag inte är så produktiv.

mandis: ska försöka! har dock inte så mkt att skriva om. "i dag på malou efter tio...".

amanda sa...

men va, kan man gå med i alfakassan i efterhand? trodde man var tvungen att vara med i ett år innan man fick ut något? trodde dessutom att alfakassan var den kassan som alla jobb med "kreativ" inriktning (läs: typ inget fack) (läs: jag) ingick i?

Petnoga sa...

Nej jag har inte tappat hoppet, allting hänger ju på att man orkar vara positiv. Om man inte trodde på att man skulle få jobb skulle man ju inte söka ett enda. På dagarna sticker jag huvudet i sanden mestadels, men söker några jobb här och där också. Vad gör du? Vardagen rullar ju på fast man är arbetssökande.

myr sa...

a: alfakassan heter den kassa som alla som jobbat men inte varit med i något får pengar från. pissdåligt med pengar som sagt. men så klart bra att veta! och mycket bättre än ingenting.

petnoga: good for you! jag tappar hoppet lite då och då. men så kommer det tillbaka när jag ser något jag tror mig vara kvalificerad för, eller när jag får en intervju.

på dagarna söker jag några jobb, går eventuellt på någon intervju eller till arbetsförmedlingen (varit där e n gång hittills), väntar tills det blir kväll och folk slutar jobba. ingenting produktivt som att skriva eller läsa eller städa!