fredag 7 november 2014

Trött på feminism

De senaste åren har jag totaltröttnat på feminism. I de kretsar jag rör mig (främst på nätet) är manshatet en accessoar som passar till allt. Jag blir riktigt trött. Vill dock jämföra det med Miguel, Håkan Hellström-låtar och Paradise hotel. De här orkade jag länge varken lyssna eller titta på eftersom de var så allmänt hajpade, men när jag till slut gav dem en chans var de FANTASTISKA (Miguel särskilt när han simulerar sex på Berns scen, Håkan Hellström ibland när man är dumpad och Paradise hotel alltid).


Jag är ju feminist och har varit det sedan tonåren. I de här sammanhangen vill jag dock varken prata om det eller lyssna på det mer. Hemma i Nyköping där folk fortfarande väljer färg beroende på kön? Okej, vi kan väl prata då. 

Inga kommentarer: