lördag 24 juli 2010

August - when the clouds roll in


Jag fyllde år för några dagar sedan och nu kan jag som vanligt säga: då vet jag vilka som är mina riktiga vänner! I och med Facebook har man liksom inte längre möjlighet att påstå att man glömde. Det var med berått mod som du inte sa grattis. Bitch.

Nåväl, gråt en flod, bygg en bro och kom över det. Jag fryser just nu. Kan nästan inte tro att det är sant. Tidigare i kväll gick jag på en regnpromenad, och lyckan i det! Förnimmelsen av vad som snart komma skall. Kyla, sovande insekter och omgivningens godkännande när man vill ligga inne och titta på teveserier. Jag kommer att växa och blomstra i oktobers kalla vindar. Tills dess lyssnar jag på min bästa regn- och rusklåt:


6 kommentarer:

Caravaggio sa...

Byt din födelsedag på facebook och se vilka som inte har koll. Grymt knep!

Caravaggio sa...

Grattis så klart också!

myror och mjölk sa...

tack snälla du för gratulationen!

om jag följde ditt råd skulle jag nog dock inte vilja leva mer. har en jobbig känsla av att endast mina föräldrar och tim från mellanstadiet (vi föddes samtidigt!) minns det exakta datumet. det enda jag begär är att man, när man ser att det står att jag fyller år, skriver grattis!! men inte ens det klarade vissa av. jag har nu klickat "hide" på dem så att jag slipper påminnas om att de existerar.

fast annars så är födelsedagar egentligen inte någon stor grej för mig.

De sa...

Men du började faktiskt att ignorera min födelsedag... jag är långsint ibland.

myror sa...

jag är långsint OCH en bra detektiv - d, eller hur :)? lovar, det var inte medvetet! och grattis i efterskott! erkänner att jag själv är väldigt dålig på att säga grattis på fb, men det är en annan sak!! nu pratar vi om när folk gör det mot MIG!

de jag är sur på är dessutom sådana som jag känt i tusentals år, och vars födelsedagar jag själv har inprogrammerade i hjärnan. vad gick fel där?

De sa...

Du ÄR en bra detektiv :) Grattis i efterskott till dig också!
Dålig stil av dem. Speciellt när fb nu gör grovjobbet och gör att de inte ens behöver ha datumet inprogrammerat. Fuck 'em.