torsdag 21 oktober 2010

I dag är jag arg

Min syster opererade nyligen sina ögon och har därför legat och blundat i ett mörkt rum i flera dygn nu. I dag sms:ade jag henne: "Hej gumman! Är i skolan, hemma vid tre, kan jag ringa då? Hur MÅR du?! Och viktigast: du måste skriva till vår fittmoster Annika att JAG BOR INTE HEMMA. Puss och kram!"

För sent insåg jag att hon är blind och att vår mamma därför kommer att läsa upp meddelandet för henne. Att hennes lillasyster refereras till som "fittmoster" kommer eventuellt inte att uppskattas. Fast hon är en fittmoster. Min syster skriver en Facebook-status om att hon ska lasra sina ögon och vår moster bara: ":) Lycka till Bella och jisses vad syrran ska vara glad att få ha dig hemma..."

Först och främst: punkterna? Som om jag hade skällt på min syster bara för att hon måste bo hemma när hon är sjuk och inte kan ta hand om sig själv. Och second: SOM OM JAG BOR HEMMA? Jag gör ju inte det alltså. Men när den här mostern ej kan finna negativa saker med mig att påpeka så hittar hon på dem själv. (Third: lär dig kommatering, subba.)

Släkten, den är verkligen värst.

2 kommentarer:

becca sa...

är det inte så att hon menar sin syster, alltså din mamma i kommentaren? att hon skall vara glad att hon får ha din syster hemma (och rå om..?). antar att det här är samma moster som du skrivit om tidigare och som kläckt ur sig diverse otrevligheter till dig, så jag förstår att du är arg. en tanke bara.

Myror och mjölk sa...

OJ! nu fick jag genast dåligt samvete och borde typ radera det här. hon brukar faktiskt kalla min mamma för "syrran"... hade ingen tanke alls på att det var så hon kunde mena. tack för nytt perspektiv!

FAST, som du säger, det är ju faktiskt hon som alltid kommer med taskiga kommentarer... så det kan nog få stå kvar ändå.