torsdag 28 oktober 2010

Sharing is caring

Förra veckan frågade jag en i klassen om hennes vitamindryck var god. "Ja, vill du smaka?", svarade hon. Jag tog emot flaskan och drack, trots att jag egentligen kände att jag höll på att bli sjuk. Den här veckan var hon inte i skolan. Men min poäng är att jag älskar människor som inte har bacillskräck. Det är den yttersta komplimangen enligt mig, att någon inte har något emot att vi dricker ur samma glas eller delar på en tårtbit. Älskar den där tjejen nu.

2 kommentarer:

Znai sa...

Önskar man kunde vara en av dom :/ Fast jag kan tycka att dom är litet jobbiga också. Jag menar, eftersom jag har bacillskräck så VILL jag ju inte smaka på nåns vitamindryck. Och då blir det så svårt att förklara varför jag inte vill det.

Myror och mjölk sa...

förstår vad du menar! det är pga att folk har bacillskräck som jag inte frågar om de vill smaka. men jag gillar förtroendet/accepterandet när någon ändå frågar mig.