onsdag 4 april 2012

Sjuk

Fint väder! Är hemma från jobbet i dag, och var det i går också. Drabbades av hemsk förkylning redan i fredags. Då gick jag hem och beställde Hungerspelen-boken från Bokus. En timme senare kunde jag inte hålla mig och laddade ned den från Piratebay i stället och läste slut på den på lördagen. Förväntar mig att den fysiska boken, tillsammans med en faktura, kommer ligga i mitt brevinkast inom några timmar.

Även om det kan vara tråkigt att jobba är det många gånger ännu tråkigare att ligga hemma. Det kryper i mig och jag känner mig ensammast i världen. Enda gången det känns lockande är den där timmen på morgonen då man funderar på om man ska gå upp okristligt tidigt och ta sig till jobbet eller stanna kvar i sängen. Men det handlar säkert mest om att det påminner så mycket om att vara arbetslös, och hur otroligt deppigt det var att vara hemma då. Jag älskar ju hemma egentligen.


Inga kommentarer: