måndag 30 april 2012

Utmanad av Taste dick


1. Vill du ha barn?

Jag tycker om tanken på att ha ett barn med Peter. Inte lika förtjust i tanken på att ha ett barn. Finner dem inte så intressanta, och jag är rädd att jag skulle gå under av att behöva gå runt ensam hemma om dagarna med ett barn under en väldigt lång tid. Fruktar även att jag skulle bli maniskt mån om att uppfostra ungen rätt. Var/är liksom lite väl engagerad i uppfostran av min lillasyster – hur blir det då med ett eget barn? Och min värsta mardröm är att min avkomma skulle ha tonårssex under mitt tak. Det… ger mig rysningar. Inga sleep overs om jag får bestämma.

Med det sagt gör det mig galen av oro att jag misstänker att jag är infertil. Som en av dem sa i senaste Girls: Med tanke på hur oförsiktig jag har varit i hela mitt liv borde jag verkligen ha blivit oönskat gravid.

Hjälp.

2. Vilken politisk fråga brinner du för allra mest?

Arbetslöshet. Det vidrigaste jag har drabbats av, och något som ständigt väntar runt hörnet. Känns det som.

3. Kan du laga mat?

Jag har blivit bättre efter att jag började laga endast vegetarisk mat. Det jag gör extra bra är lasagne, mangosallad och kantarellrisotto. I fredags gjorde jag en sallad med vitvinsvinäger, olja, salt, peppar och citron över. Till det: dijonsenapsdressing, avocadohalvor och halloumi. Fortfarande väldigt nöjd med den. 

4. Är tvåsamheten viktig?

För mig har den blivit det. Jag kämpade verkligen emot allt det där när jag var yngre (nå, kan inte påstå att människor stod i kö för att bli ihop med mig – alls) men efter min första relation var jag i princip beroende av att ha någon. Är det fortfarande. Varje gång något tar slut får jag panik för att jag känner mig så ensam (tidigare var ensam, eller själv, en ganska skön känsla för det mesta). Så varje gång jag blir själv känns det som att jag genast börjar leta efter någon ny. Jättesorgligt – och det bidrar också till att jag blir så förkrossad varje gång något tar slut. 

Denna förgänglighet har för övrigt till slut fått mig att på något sätt ta det för givet att allt tar slut. Men det är aldrig jag som gör slut.

5. Har du någon förebild? (och varför just hen)

För en vecka sedan fick jag förebilden Lena Dunham.  Hen fick mig att bli sugen på att skriva igen.

6. Vilken kändis vill du ligga med?

Eftersom jag har mognat tycker jag numera att det skulle vara rätt respektlöst att svara på den här frågan. Särskilt om jag hade svarat Moneybrother, som just har flyttat in våningen under.

Jag vill så klart inte ligga med honom. Men jag tycker han dansar fint i videon till Building walls around us.

7. Har du något drömresmål? (och varför)

Gillar inte att resa. Men jag skulle kunna tänka mig någon by i Italien eller någon storstad i ett i-land. Inga turistmål, bara strosa runt och dricka vin och aldrig någonsin känna sig stressad.

8. Om du fick spola tillbaka ditt liv och välja om, vilka val som du gjort skulle du då ändra på?

Jag har gjort väldigt många saker som jag ångrar. Just nu ångrar jag att jag en gång, här på bloggen, la ut en bild på en person som jag trodde att mitt ex dejtade och sa att hon såg ut som en liten boll (eller var det Sophia som kommenterade att hon gjorde det?). Har nämligen just insett att hon är bästis med två av mina kollegor som jag var på fest hos i helgen.

9. Hur långt var/är ditt längsta förhållande?

Ett år och några få månader. Kändes dock som en livstid, och som att det var en livstid sedan.

10. Gillar du din chef? (varför/varför inte)

Skulle kunna skriva så mycket om mitt jobb. Stället jag var på innan det här är på riktigt värre än The Office. Skulle viftas bort som ”överdrivet” och ”inte trovärdigt” om det gick som en serie på fyran. Men just mitt jobb är jag smart nog att inte skriva om.

11. Kan du komma på en dag i ditt liv då du tänkte "det här var den bästa dagen i mitt liv"?

Det var lätt på min födelsedag i juli när Peter hörde av sig med nyheten att han blivit singel. Den dagen var väldigt perfekt. Kvalitetstid med Sara på kvällen och ösregn som botade min på sommaren sedvanliga överhettning.

Ibland lever jag lite för mycket i det förflutna. Kan ägna timmar åt att läsa gamla sms och glömma bort att skapa nya minnen just nu.



3 kommentarer:

B sa...

HELLO!

Älskar dina svar.

Puss och kram. Du är grymmast.

Anonym sa...

bollen, guilty!
jag ångrar't, inte för att du känner nån som känner boll, utan för att det är så otrevligt att dissa pga utseende speciellt annan tjej. förlåt! jag är bättre nu.

/sophix

Myror och mjölk sa...

sophia: det hjälpte dock väldigt mycket.