onsdag 4 april 2012

Yummy yummy in my tummy

Jag har kommit på en jättegod lasagne som jag gör ibland! Det enda som står mellan mig och lunch i dag är att jag kokar några makaroner, men eftersom det känns mig övermäktigt tänkte jag blogga om lasagnen i stället.

Först gör man tomatsås. Två burkar körsbärstomater på burk, kryddor, lök, vitt vin eller vitvinsvinäger, rivna morötter och en liten nypa kanel. Blir jättebra, särskilt om det får koka ganska länge.



Gör en bechamelsås, första resultatet som kommer när man googlar det duger.

Blanda sedan svarta bönor med en stor förpackning keso. Det finns inget som är så tillfredsställande att blanda ihop i en bunke som dessa två tillsammans.


Vanligt förfarande sedan. Sås i botten, plattor, bönblandningen, plattor, tomatsåsen, plattor, såsen plus kanske lite riven parmesan.


1 kommentar:

Anonym sa...

Göttigt!
/sophix