måndag 7 juli 2014

Alla är tråkiga (jag oxå)

Jag saknar så många bloggar som har lagts ned eller på is. Eftersom ströläsandet på internet är mitt fritidsintresse försöker jag hitta nya att läsa - men det verkar omöjligt. Jag kan förstå att många har gått in i ett nytt livsskede som är tråkigt för mig att läsa om, men varför finns det inte några andra tjugofemåringar som har tagit över? För mig känns det som att det var en bloggboom för tio år sedan och de som skrev då skriver i bästa fall fortfarande - men inga börjar nu.

I min jakt på internetläsning har jag lyckats leta upp ett par-tre stycken bloggar som handlar om singelliv, fester och ensamhet. De har den rätta cyniska tonen men det kompromissas med språket. Jag lyckas heller inte håller reda på vem som är vem. Hallå, vad ska jag göra, läsa en bok?

Jag har sagt det förut och jag säger det igen: tack gode Gud för dyft.blogspot.com.

Inga kommentarer: