torsdag 10 juli 2014

Jag bryr mig inte

Mitt stora problem är att så lite intresserar mig – och det jag inte tycker är spännande stänger jag av totalt. En bra sak är till exempel att jag aldrig förstår vilken reklamfilm folk pratar om eftersom jag tänker på annat när det är reklam på teven. Mindre positivt är detta på föreläsningar eller på jobbet.

Varför är man inte en allmänbildad allätare? Jag kommer inte ihåg vad kollegan bredvid jobbar med trots att jag har hört det femtio gånger, men däremot minns jag fortfarande att min kille berättade i förbigående för tre år sedan att han en gång blivit matförgiftad hemma hos en dåvarande flickvän när han drack gammalt vatten. Ex och magsjuka tillhör inte heller mina intressen men är däremot hemska fobier som sätter sig i huvudet som fjärilstatueringar. Usch, mina känselspröt när det kommer till kräks. Skannar alltid av en ny plats för att se om någon ser illamående ut, och så lyssnar jag jättenoga om jag hör något hostliknande trots att jag i stället borde stänga av. Är även en magnet för gubbar som spottar utomhus. Varför gör de så? Jag vill slå.

Mina intressen då:

Teveserier
Musik
Böcker
Skvaller
Mat
Vin
Chips och godis

Allt annat jag tvingas ta del av: som vatten på en gås!

Inga kommentarer: