fredag 27 november 2009

Bored to death by Jeff Dunham

Felicia: http://www.youtube.com/watch?v=lm5hxpeNOQQ. Kolla trailern är du söt.
Peter: Fast den verkade inte så rolig tyvärr.
Peter: Vi ska kolla massa Jeff Dunham i helgen. Fick låna tre skivor i dag!
Felicia: Vägrar du se den med mig?!
Peter: Ja! Vi ska se Jeff Dunham.
Felicia: Vem gav dig det?
Peter: Tanten som sitter framför mig på jobbet.
Felicia: En tant? Det låter ju lovande.
Peter: Hon har jättebra koll på Super 8-filmer.
Felicia: Varför gav hon den till dig?
Peter: För att hon lånade en film av mig, och så har hon pratat en jävla massa om honom.
Felicia: Han verkar sjukt tråkig. Har du kollat något? http://www.youtube.com/watch?v=1uwOL4rB-go
Peter: Nej. Men vi ska ta det i helgen!
Felicia: Kan du inte välja något lite mer underhållande? Som den gången du beslutade att vi skulle se Ebba och Didrik?
Peter: Skulle du vara dryg nu? Du som har så ont i ryggen kanske ska stanna hemma?
Felicia: Nej, inte alls. Men jag kollade på ett klipp nu och det var inte det minsta kul, och om det är en tant från Skatteverket som har prisat den så låter det ju inte direkt lovande. Åtminstone inte om hon är i stil med dina två andra kollegor, Carina och Bertil.
Peter: Men hon har ju koll på Klubb Super-8! Det är inte så många som har det.
Felicia: Jag har inte koll på Klubb Super-8! Har ingen aning om vad det är. Men kolla länken jag skickade dig och skapa en egen åsikt. Tycker du att han verkar kul?
Peter: Ett klipp ger ingen bild. Kan du inte vara glad över att jag har något jag vill visa dig?
Felicia: Du har ju inte sett det själv! Du vill bara provocera genom att strunta i något jag rekommenderar till förmån för det hon rekommenderar.
Peter: Filmen du skickade verkar skittråkig. Den vill jag inte se.
Felicia: Jag tycker din dvd verkar skittråkig.
Peter: Nu blir det som alltid, att vi bara ska se det du vill kolla på.
Peter: Jag raderar Bored to death nu!
Peter: Orkar inte se din jävla skit!

OCH så vidare. Med den MSN-konversationen i färskt minne kan jag försöka trösta mig med att det var lika bra att jag inte kom iväg till Stockholm i dag. Men det känns fortfarande tråkigt. Just nu upplever jag alltså något som kan liknas vid ryggskott. Alla påstår att mitt ryggont beror på att jag motionerar för lite, men faktum är att det började göra ont först i samband med tunga lyft och Anna som lurade ut mig på en promenad. Jag tar det lugnare än någonsin denna helg.

Som ytterligare tröst för att jag inte fick gå ut och dansa och köpa Beyond Retro-klänningar har jag för övrigt följande just framgooglade text:

Den här hösten har särskilt kritikerkampanjen mot Jeff Dunhams talkshowComedy Central utmärkt sig som den mest brutala sedan Waterworld. Bland annat skrev redaktionen på videogum.com nyligen ett 5 600 tecken långt hatbrev till Dunham, där meningen ”FUCK YOU, JEFF DUNHAM! FUCK THIS SHOW IN THE FACE UNTIL IT DIES” framstår som den retoriska höjdpunkten. Även vanligtvis ganska vaniljiga TV Guide höjde rösten och sammanfattade programmet som ”abysmal” och ”a vanity showcase for a nondescript ventriloquist and his grotesque dummies that made me wish I was far away in a festering Samoan rain forest”.

De här utbrotten är inga isolerade händelser. På metacritic.com kan man med vetenskaplig noggrannhet utläsa vad som sagts om en roman, film eller andra alster. Där framgår att The Jeff Dunham Show (som i allt väsentligt går ut på att Dunham sitter med muppdockor och buktalar fram olika hätskheter mot bögar, kvinnor och terrorister) är det sjätte mest kritikavskydda programmet sedan Metacritics mätningar började.


11 kommentarer:

inte nu kanske sen sa...

vi kan titta på bored to death i stockholm! jag älskar det!

inte nu kanske sen sa...

ps, är ni ihop/(o)vänner? jag fattar inte riktigt.

Myror och mjölk sa...

jaa! jag flyttar i januari, då kollar vi! fast eventuellt att vi skippar sista avsnittet, det med boxningen? det var så dåligt i jämförelse med alla de andra.

vi är inte alls ihop! men goda ovänner! jag kommer till exempel kanske att bo där i några veckor om jag inte hinner få en lägenhet, och vi hörs lika mycket som när vi var ihop. enda skillnaden mellan nu och då är egentligen själva beteckningen "ihop". och avsaknaden av... romantik?

inte nu kanske sen sa...

romantik är för töntar. det vet ju alla. läser betapeter bloggen?

Myror och mjölk sa...

jag älskar att "betapeter" har blivit så pass etablerat på så kort tid!

är osäker på om han fortfarande läser bloggen. hoppas ej! tror ja!

inte nu kanske sen sa...

betapeter är typ det bästa smeknamnet på en pojk/vän/ex. liksom, jag vill ha ett namn som går att relatera till typ betapet/tp/annat jag är GRYM på. ja nu är jag inte så himla bra på just betapet men ändå. obs! på mig ska det inte användas ironiskt.

ps. ska se sista bored to death nu :CC och: har du sett eastbound and down?

Anonym sa...

Hahaha. Ni läser Nöjesguiden och förstår ingenting. Ingenting.

Myror och mjölk sa...

inte nu: jag vill också ha ett! en gång fick jag visserligen det ganska speciella namnet "fe1icia med badbollen" på fb:s nicknames, men det förstod jag aldrig riktigt.

har sett eastbound and down och tyckte att det var helt okej! dock absolut inte bättre än så.

anonym: om du uppfattar det som att jag inte är smart nog att ens förstå det jag läser i nöjesguiden förstår jag att du skrattar.

jag googlade dock bara "jeff dunham" och kopierade en text om vad för negativt andra har skrivit om honom. huruvida nöjesguidens skribent håller med eller inte spelar ingen roll, om DET nu är vad som stör dig. pissapa.

Janne Olofsson sa...

Vad har Jeff Dunham med Klubb Super 8 att göra?

Myror och mjölk sa...

janne: som jag förstod det ville peter påpeka att hon hade bra smak annars (eller att hon gillar film eller nåt), och att det borde tyda på att jeff dunham var bra. det var ju dock fel.

Hewhocannotbenamed sa...

http://www.klubbsuper8.com