onsdag 11 november 2009

Oops

När jag gick hemifrån i lördags bar jag leopardstrumpbyxor med tunna svarta knästrumpor över, kort svart kjol, svart body, neonrosa nagellack, vit kofta och diamantdiadem. I'm working this, tänkte jag. Faktiskt just på engelska. "Det här skulle inte passa alla, men jag får det att funka." Några minuter senare bromsade en bil in bredvid mig och föraren tittade på mig som om han undrade hur mycket jag kostade. Efter att ha gett honom en klädsamt arg, men lite smickrad, blick började jag fundera på om Kate Moss skulle vara snygg i min outfit. Svaret var antagligen nej. Cory Kennedy då? Nej. Efter de två tog mina stilikonsreferenser slut, men det var okej för jag hade redan kommit till insikt om att min klädsel däremot inte var det.

Tyvärr var jag precis utanför festen när detta stod klart. Jag fick gå in i iklädd leopardstrumpbyxor och göra det bästa av saken. Det vill säga: ge bort nagellack och Våtmarker i födelsedagspresenter, dricka alkohol för första gången på flera månader, fota sexiga bilder inne på toaletten, sjunga med till Sexy Bitch och sedan springa ut för att ta luft och aldrig komma tillbaka igen.

Jag har fortfarande inte hört av mig till någon som var på festen, jag skäms för mycket. Klockan var halv tolv när jag var hemma igen. Pappa knackade på dörren och undrade hur det var med mig och fick som svar att "Jag har en påse!!!". Peter ringde och ropade till mig att inte somna på rygg. Jag var dock upptagen med att försöka få det att sluta snurra genom att ha en fot i golvet, så som de rekommenderar att man ska göra i Spung. Funkade dåligt.

Jag har små minnesfragment. Till exempel att jag hela tiden retade en kompis kompis för att hon hade spytt på fyllan när hon var sjutton. Jag tvingade folk att titta på Youtube-filmer med daggering och sa att "SÅ DÄR SKA VI DANSA I KVÄLL". Är rätt säker på att jag pratade med versaler. Listan kan göras mycket längre, jag var väldigt småpinsam i lördags, men värst var nog när jag höll med om att Magdalena Gr44f verkar vara en gullig person. I could just die.

6 kommentarer:

inte nu kanske sen sa...

love you

amanda sa...

Fast alltså, förra helgen var jag på Fredriks bästa tjejkompis 26-årsfest och blev dyng och spydde på hennes balkong. Om du inte hängde med kommer här en recap:
1. Hon är en rödhårig tjugosexåring som jobbar på ett bokförlag hon själv har startat.

3. I övrigt var det inte en vild fest. Alls.

2. Jag är fjorton år gammal.

Anonym sa...

Du var inte pinsam, jag och det andra födelsedagsbarnet var pinsamma när vi senare sprang runt på krogen med serpentiner och tutor! Vi älskar dig fortfarande men rekommenderar mindre alkoholintag nästa gång så du kan följa med ut och dansa!

puss

Anonym sa...

Herre gud det händer den bästa, är mest ledsen att vi inte hann prata så mycket. Saknar våra "kamma be´na-tema" och så vidare.

Så här i efterhand har jag fått höra att några på festen ansåg att jag inte är lika självsäker som i högstadiet. WHAT? Right back at ya FF! Ändras inte folk kan jag känna? I högstadiet var jag deprimerad och svart, i alla fall mit slutet... haha

hör av dig! Puss

myror och mjölk sa...

inte nu kanske sen: dito! bara mycket dålig på att kommentera.

amanda: stor tröst!! och jag vill typ ha mer detaljer: blev hon sur? blev fredrik sur? hur kändes det dagen därpå?

angelica: jag dock dock mindre än någonsin, minns till och med att jag gav bort mitt vin till någon! allt slog till helt plötsligt. men nästa gång ska definitivt vara ännu mer försiktigt. tack för det jättefina orden!!!

alex: saknar dem också! säg till när du har tid för en vinkväll igen, även om jag nog kommer att hålla mig undan just vin för ett tag nu.

jag blir chockad av det du skriver! jag känner ingen som framstår som så självsäker som du. du vågar alltid vara dig själv, står verkligen ut i jämförelse med den gråa massan och du tycks kunna hantera alla sociala situationer galant.

de andra snackar skit! det menar jag verkligen. KYSS!

amanda sa...

jag tror inte att hon märkte något för när jag träffade henne på en annan fest i fredags frågade hon när vi hade gått. skönt! fredrik blir aldrig sur, han bara gullade extra mycket med mig eftersom jag hade sån ångest. förlåt, jag hatar mig själv lite för att inte har något dåligt att säga om mitt förhållande.