måndag 19 april 2010

Som fågeln i sin bur

I dag på rasten skrev en lärare upp de nya gruppindelningarna. "Vem är Fe1icia E?" hör jag då någon fråga. "Idiot, vars namn jag inte heller minns, du fattar väl ändå att Fe1icia E går i din klass? Och att risken att Fe1icia E sitter i klassrummet just nu är rätt stor? How rude!", sa jag inte då. Tänkte jag det? Ja. Tänkte även några andra grejer som inte passar sig här. Lika opassande grejer som särskrivningar på en skrivarkurs.

ANYWAY. Det här bekräftade ju det jag redan misstänkte. En viss partiledares dotter går i min klass, och hon råkar dela mitt förnamn. Så jävla självklar och engagerad på alla sätt och vis. Och jag har fått intrycket av att hon är Fe1icia medan jag är Fe1icia E, undantaget. Det är ologiskt, för jag är flera år äldre.

Mer logiskt: det här har gjort mig så illvilligt inställd till hela grejen att jag inte längre kan rösta på hennes pappa i valet. Det känns ju kanske inte som ett godtagbart skäl till att helt byta läger, men så är det. Åsiktsfrihet och allt. Jag tycker för övrigt att folk ska sluta döpa sina ungar till mitt tidigare så ovanliga namn. Någon som har med det i sitt program?

3 kommentarer:

inte nu kanske sen sa...

lars va? hon bodde ihop med tjejen jag hyrde ut min lägenhet till. alltså, inte i min lägenhet utan innan. om de kunde umgås är hon uppenbarligen dum i huvudet.

ps. har fortfarande inte sökt med postar imorgon så snart jag köpt ett kuvert!!! tror som sagt det är poststämplen som gäller. postar innan tolv. eehh. valde den du sa!

ps2. almevideo? hah vill jag se?

myror sa...

det här http://www.youtube.com/watch?v=CjmLgUYS0H0 är det enda som får mig att tänka att jag kanske röstar på honom ändå.

ang ps: bra val! klassisar!! en jobbig sak dock: jag har inte berättat för mina referenser att jag har dem som referenser. bäst att göra det någon gång innan de eventuellt ringer. men borde kanske ha frågat först?

ang ps2: nog inte. jag var ju inte så bra på det där.

inte nu kanske sen sa...

jag gjorde samma sak men jag ändrade i sista stund. hade lärare med först, men jag tror inte att det spelar så stor roll.. hoppas jag!