torsdag 24 juni 2010

Roman

En bra sak är att jag har börjat skriva på en bok nu. Tre fyllda Word-sidor. Enkelt radavstånd.

Jag tycker att den börjar så himla bra. De som känner mig skulle eventuellt tro att huvudpersonen, Cecilia, är jag - Felicia. Men det är verkligen inte så. De enda likheterna jag hittills kan se är att hon är cynisk, hatar större delen av sin klass, går skrivarlinje, har en före detta pojkvän som heter Betapeter och att hon hätskt argumenterar för sin erfarenhet att tjejer får inte alls ligga automatiskt bara för att de är tjejer.

Whatever. Jag har faktiskt självinsikt nog för att inse att en biografi inte skulle intressera någon. Nyss läste jag dock igenom gamla utkast och påmindes om det mest romantiska jag någonsin har gjort. Jag var dödskär i min granne (som var kär i sig själv och en tjej han träffat en gång på Debaser, i den ordningen). En kväll var han hemma hos mig och jag erbjöd honom en körsbärshalstablett. Han stoppade den i munnen men spottade snart ut den och lade den på mitt bord. Den smakade "äckligt". När han hade gått bändade jag försiktigt bort tabletten och lade den i en liten ask. Jag sparade den i ett halvår.

Den historien tycker jag är söt, och jag kunde använda mig av den i boken. Att jag sedan, vid ett särskilt olyckligt tillfälle, slickade på halstabletten kan jag utelämna.

4 kommentarer:

kattröv sa...

haha, du är bäst! du får INTE sluta blogga.

Myror och mjölk sa...

kattröv, DU är bäst! hade faktiskt tänkt sluta men jag ska tänka om.

Znai sa...

Nämen sluta inte! Vad är det för dumheter?

Förlåt för frånvaron av mail. Antar att sommaren tar litet knäcken på mig också. Men ska ta tag i mig själv.

Myror och mjölk sa...

honey, jag väntar hur länge som helst!

tycker det är sommaren som ska ta tag i sig själv, inte tvärtom. den kan dra nu!