lördag 26 december 2009

Roses are red, violets are blue. Fuck you, whore.

Jag är fortfarande lika ilsken och besviken som jag var i natt, men samtidigt är jag ju konflikträdd också. Alltså var inläggen med könsord tvungna att raderas. Hon som jag är arg på verkar dock helt clueless. Nyss fick jag sms:et: "Om någon frågar så tänkte jag säga att jag sov hos dig i natt...". Min första reaktion blir ju att ringa min gamla syslöjdslärare och oskyldigt fråga var hennes dotter är, för henne har jag inte sett sedan tidigt i går kväll. Men det fattar alltså inte hon. Den enda som verkar ha uppfattat min vrede i går måste ha varit killen bakom mig i kön, som öppet diskuterade min längd. Jag tror att han, antagligen mest baserat på mina 1.83 meter, även kallade mig "den långe mannen". Nu tycker jag egentligen att androgyna utseenden är fina, och att det definitivt inte är smart att ge uttryck för förnärmelse bara för att man kanske inte har en uppenbar könstillhörighet. Men arg blev jag ändå. Svinarg. Trött på alla fittmänniskor (oj, nu kom det ändå) som ska kommentera mina val och mitt utseende. Det är helt fel. Som hämnd kommenterade jag dock att han var svinkort och i princip en dvärg. Ja, och sedan gick jag hem. Då hade jag fått nog.

5 kommentarer:

Znai sa...

Men neeej, jag missade inläggen med könsorden!! :(

Och också, det suger att folk är så dumma så man måste skriva inlägg med könsord :((

Myror och mjölk sa...

men kuk också! jag kan sammanfatta dem i ett mejl om du vill!

Znai sa...

Do it!

Maja sa...

Åh, jag har en fråga. Hur reagerar du när folk frågar efter din längd, det absolut första de gör? Typ -Hej jag heter Maja. -Ojoj vad lång du är, hur lång är du? (184...)

Jag har tröttnat på till den milda grad att jag vill svara "Hur mycket väger du?". Vad säger man? "no shit, jag är lång, men du är den enda idioten här som påpekar det/är ouppfostrad nog att kommentera andras utseende."

Myror och mjölk sa...

maja: http://myrorochmjolk.blogspot.com/2010/01/langt-svar.html :)!