onsdag 12 september 2018

Gravidillamående extreme

Fy vad dåligt jag har mått! Förra veckan var sämst hittills. På onsdagen skulle jag på första ultraljudet. Kräktes på morgonen och mådde piss. Gick mot tunnelbanan och 100% ghostade föräldrar från Johns förskola som jag mötte på vägen och ville småprata med mig. De såg mig, hälsade och skulle åt samma håll. Jag saktade in på takten och undvek ögonkontakt tills de fattade vinken. Hade sån extrem ångest över att vara ute bland folk samtidigt som jag mådde så pass illa. Efter en tunnelbanestation hoppade jag av och åkte hem igen. Ställde in ultraljudet.

I måndags var jag hos doktorn och blev sjukskriven ytterligare en månad. Jag skrev ett långt ursäktande mejl till min chef och vågade sedan inte gå in på mejlet de följande två dagarna. Till slut tvingade jag mig själv att logga in - och då hade han inte svarat! Jag måste nog uppfattas som den sämsta anställda någonsin. Jag fick honom som chef när jag kom tillbaka från föräldraledigheten och sedan dess har jag vabbat eller själv varit sjuk minst varannan vecka. Det är pinsamt. Och nu detta. Thank God att jag jobbar på en myndighet.

Är i vecka 13 nu btw, i min app står det att jag mår fantastiskt nu och att jag och min partner bör gå ut på restaurang och fira det.

Inga kommentarer: