lördag 17 oktober 2009

Langweiligkeit

I dag är jag faktiskt mer uttråkad än någonsin. Jag vaknade med insikten att jag inte kan gå in på några tidningssajter den här helgen på grund av den äckliga ballongpojken som spydde i direktsändning. Antar att videon och bilderna tar upp hela Expressens och Aftonbladets startsidor.

Jag är extremt tacksam över att jag har fått bo här under min arbetslöshet, men fy fan vad ilsken jag är över dagens lunch/middag: Antingen fick man äta en omelett som bestod av tisdagens fläskkotlett och potatis blandade med ägg och inga kryddor. Eller en fem tuggor stor portion köttfärssås, som fanns kvar efter att jag hade ätit köttfärsen fyra dagar i rad. Ej okej. I morgon kommer jag att behöva gå ut för att finna chips på Hemköp som kan stabilisera tristessen i min mage.

Eventuellt chipsrelaterat: när jag cyklade för att möta Alex i torsdags fick jag blodsmak i munnen. De första meterna fantiserade jag om att ha en moped som kunde ta mig till vår mötesplats utanför Försäkringskassan. Ganska snart lekte jag med tanken på en permobil. Innan jag var framme hade jag även övervägt döden som ett alternativt till att slippa fortsätta trampa. Tyvärr var meningen med vår träff att vi tillsammans skulle besöka badhuset och - motionera. När vi var framme skakade mina ben så mycket att jag var tvungen att sitta ned och låtsas knyta mina skor som har kardborreband. Allt det där fick mig att inse att min kondition är extremt nedsatt, jag är som en hjärtsjuk. Eventuellt kommer jag att försöka göra något åt saken, men badhuset ligger faktiskt alldeles för långt bort för att jag ska kunna börja simma regelbundet.

Och det var typ min vecka. Hoppas att jag kommer in på skrivarkursen!

PS. Jag läste tyska i sju år. Har inte haft någon nytta av språket (hatar att resa) och minns knappt några ord. Mitt nya experiment är att låta alla rubriker vara på tyska. Fick ja!

Inga kommentarer: