måndag 11 juli 2011

Den

Jag mår verkligen inte bra. Och jag vet inte om jag ska skriva om det här, för jag vill inte ge honom den bekräftelsen. Antagligen läser han väl här, tycker mig se det i statistikverktyget. Gör han inte det så blir jag ledsen över det också. Så lätt var det att glömma mig alltså? OBS att den insikten kommit för länge sedan. Så fort jag anade något hörde han ju av sig till den. Aldrig att han skulle riskera att vara ensam, alltid fixa backup vid tvivel.

Now. Jag skulle inte överleva att se dem tillsammans. Är rädd för att röra mig i Stockholm. Tar alltid pendeln till jobbet i stället för bussen så att jag slipper åka förbi hans hem. Jag har Söder och han Vasastan nu, hoppas han fattar det.

"Hon lyssnar på mig. Hon förstår mig." När jag grät och var arg över att han varit otrogen sa han: "Du tänker ju bara på dig själv. Du skiter i att jag mår dåligt och att otroheten är ett symptom på att jag har problem". Men hon förstår. Den äckliga äckliga fittan. När jag ringde hennes telefonsvarare hörde jag hennes röst och för- och efternamn. Jag försöker verkligen radera det ur mitt huvud för jag får inte börja leta upp den på internet. Han är sjuk i huvudet. Det är väldigt uppenbart, men jag tyckte också om honom. Vi delade mycket fint. Det enda jag vet om henne är att hon gladeligen förstörde mitt liv. HUR kan man knulla någon som har en flickvän, en tjej som han uppenbarligen inte gör slut med, som han följer med för att möta föräldrarna? "Hon tycker väl det är lite spännande." Herregud! Herregud! På midsommar: "Hej. Vet att jag inte fick höra av mig till dig men jag är lite full nu. Tänker på dig." WHO ARE YOU?

SOM ATT han kommer ändra på sig. Först nu fick jag veta att han ljuger om annat också. Helt triviala saker som sätter honom i pinsamma situationer, bara för att han känner att han måste ljuga. Han vill det.

De gånger han grät grät han för att han har problem, för att det kändes för jävligt att han var en sådan som ljög och var otrogen. Aldrig för att han fucking krossat mitt hjärta. Och den gången hon blev ledsen? När jag hade sms:at att han sagt att hon var mullig, och att vi just haft sex. Vilka själviska äckliga människor. Jag mår illa hela tiden.

Jag tror inte ens att jag saknar honom, även om det är väldigt ensamt nu. Men att några kan göra så mot någon annan är så hemskt att jag inte vet hur jag ska ta mig ur det här.

2 kommentarer:

Sofie sa...

Du förtjänar någon bättre!

Znai sa...

En miljon gånger bättre!