lördag 16 juli 2011

Heart-shaped bag-in-box

I natt drömde jag att jag spelade "Kärlek är ett brev skickat tusen gånger" tusen gånger på Debaser tills jag blev utslängd.

Började jobba i torsdags, vilket var bra för mig. När Camilla undrade vad jag gjort på semestern sa jag att jag mest legat hemma och tänkt på det som hänt. Hennes respons: "Va, fortfarande!" Den var weird. Känner ej att två-tre veckor är en överdrivet lång ledsen period. Däremot kommer säkert det här utvecklas till en överdrivet lång ledsen period för jag kan inte se hur jag ska komma över att någon har gjort så här mot mig. Min kropp tycker att det är nödvändigt att jag vaknar fem varje morgon för att tvångstänka på de två ihop. Men sedan brukar jag också tänka att jag skjuter de två i huvudet när de håller på och sedan somnar jag om.

Jag minns på lördagskvällen när jag sms:ade Sara vad som hade hänt. Och hon skrev: "Men vad gör han fortfarande där? Slå ihjäl honom och spotta på honom". Nu för tiden går jag och tänker på hur skönt det hade varit att slå honom med knytnäven i ansiktet. Slå honom så hårt att han blev handikappad någonstans. Hon kan stå ut med att han ljuger och är otrogen, men ett fysiskt handikapp? , då skulle hon nog låta kyrkan ta över honom.

Men det jag egentligen ville berätta om var jobbet. Att den internationella avdelningen har dåligt inflytande på mig och andra noggrant utvalda som följer med dem på vinlunch titt som tätt. Blev vän med Charlotte någon gång i januari när hon frågade om jag ville följa med. Hon och jag är där så ofta nu att vi bekantat oss med kroginnehavarna. De ger oss gratis/billigare vin och de får följa med upp till vårt kontor för att köpa våra varor.

För några veckor sedan gick vi därifrån till jobbet, och en från vinstället följde med. Vi skulle handla i kiosken så vi sa åt henne att följa med en annan upp till kontoret. Några timmar senare hade receptionisten skickat ut ett mejl där det stod att hon som varit där och handlat inte jobbade i samma hus som vi och att försäljningen vi har på fredagar endast gäller för de på samma adress. Ann skickade då svaret: "Hej! Det där var Charlottes vän och hon ger oss billigare vin om hon får handla här. Hon kommer inte bjuda med några fler människor, hon vet vår deal :)".

Mottogs ej så bra.

I torsdags åkte jag till Charlottes nya lägenhet efter jobbet. Den ligger på adressen Östermalmstorg. Vi satt vid hennes fönster, rökte inomhus, drack varsin flaska rosé och blev kåta på tonåringar i lägenheten mittemot. Efter några timmar kom den där ledsna känslan så klart fram. Hittills har den alltid gjort det efter några glas vin, men jag försökte ignorera den. När jag åkte hem beslutade jag mig för att inte indulga utan i stället lyssna på glad powermusik.

När jag skulle sova väcktes jag av ett sms. Tänkte VAD VILL DU, Charlotte? Sedan läste jag det: "Visst sitter en författare som du och dricker rödvin bland alla texter just nu? Trots att timmen tolv är passerad." Jag skrattade lite, sedan somnade jag rätt gott.

3 kommentarer:

Marty sa...

Hej Felly,

Bara för att visa att du inte är helt bortglömd och utraderad ur mitt minne kände jag att jag ville hedra dig med en kommentar i din fina blogg. Eller fin och fin, den var väldigt underhållande tidigare men nu blir jag mest rädd när jag läser den. När jag var här senast tror jag du hade lösenordsskyddat den, men det verkar ju tyvärr vara borta nu. Vore ju inte helt fel om du aktiverade det igen eller åtminstone censurerade lite, asså ta bort bilder på mig och mitt namn och sådär, jag lämnar inget samtycke till att du har denna info på sidan = strider mot PUL. Du behöver ju inte ta bort allt men du kan väl döpa om mig till Kalle eller Leffe istället och rita om bilderna i paint, som du är så bra på. Nu vet ju jag att det inte är meningen att jag ska vara här och bloggen bara är menad för dina kompisar, men sidan är ju trots allt publik.

Som vanligt tänker jag bara på mig själv, men tänk dig själv den dagen när jag varit inne här och glömt rensa min webbhistorik varefter min dåvarande flickvän/fru snokar rätt på den här sidan och läser allt, hon skulle ju tro att jag är nån slags douche eller nåt, vilket jag såklart inte är...längre (Ok, jag borde nog inte ha skrivit det här sista eftersom du kommer låta det vara kvar då av just den anledningen).

Anywho nu ville jag egentligen inte gnälla på det, utan gratta dig på din dag, som är imorgon då rå (tror jag), men va fan då har jag hunnit ångra mig. Grattis!

Du får denna kommentar och lite Larry-trivia som present, http://www.rollingstone.com/movies/photos/the-curb-effect-how-larry-david-changed-comedy-forever-20110720/0599847

Kram, you car wash cunt

A sa...

Hej Marty, du verkar helt sjuk i huvudet.

Edou sa...

Så felicia ska censurera utifall du glömmer att radera webbhistorik i framtiden? Helt normalt. Stå för dina misstag, douche. Vad fint att du förärar, "hedrar" hennes blogg med bloggkommentarer. Och lycka till med PUL-striden, HAHA!