tisdag 5 januari 2010

00-talets...

Pinsammaste: Det här hände för många år sedan så jag tror att det är preskriberat och okej att prata om nu. Jag låg hemma mitt i natten och pluggade inför en omtenta som jag redan hade skrivit två gånger. Ganska uttråkad, trots att jag borde ha varit panikstressad. Plötsligt ringde det välkommet i min telefon, samtidigt som jag hörde en dunkning i väggen. "Hej Felicia", lät det i andra änden. "Hör du vem det är?" Jag sammankopplade rösten med dunkningen i väggen och frågade därför om det var min granne. "Ja", svarade en hes röst. "Jag har precis varit ute och druckit några öl med min kompis Richard", fortsatte han varpå jag frågade om han hade haft kul. "Jo då, det var för lite snygga tjejer bara." Svaret förvirrade mig. Var inte min granne bög? Tydligen inte, för bara några minuter senare beskrev han detaljrikt sin grova så kallade kuk. Och vad kan jag säga, jag var uttråkad och dessutom smickrad över att ha omvänt min annars till synes obevekligt homosexuella granne.

Det tog ett bra tag innan jag började fatta misstankar. "Smek dina stora bröst" var en konstig uppmaning från någon som hade träffat mig. Jag bad honom att knacka i väggen, men han vägrade. Efter ytterligare några påtryckningar lade han på i mitt öra. Då tänkte jag att det kanske inte var grannen som jag pratat med, utan någon annan. Fast det kunde ju fortfarande vara han. Det gjorde det väldigt svårt att se honom i ögonen resten av våra grannår. Hade vi haft telefonsex?

Personen som ringde fortsatte att ringa och sms:a ganska mycket. Inte förrän jag hotade att ringa polisen lade han ned. Jag tänkte att det kunde ha varit precis vem som helst i min bekantskapskrets, eller bara ett psycho som slog ett nummer på måfå. Vilken tur han hade i sådant fall.

Inga kommentarer: