tisdag 5 januari 2010

Tacksam som alltid

Här ligger min nya lägenhet:
Det är den goda nyheten. Den dåliga nyheten borde egentligen stå i plural, för de dåliga nyheterna är några stycken. Låt mig förklara ett av problemen i bilder.

Min dörr är inte normal. Trots att den är både stängd och låst ser den ut så här. Ingen annans dörr ser ut så här. Känns inte som att den kommer att stänga ute varken bovar eller ljud på ett särskilt effektivt sätt. Dessutom har någon ristat in ett stort kryss på dörren, säkert så att alla nattliga förbipasserande ska veta vilken dörr som är den man tar ut fylleaggressionerna på.

Det värsta är dock att jag delar vägg med hisskorridoren och den gemensamma balkongen, som alla kommer att röka och SPY (!?) på varenda kväll. Om några månader kommer det att vara ofattbart för mig att jag tidigare har bråkat om oskyldiga barnvagnar i korridorsutrymmen (som visserligen kan DÖDA MÄNNISKOR vid eventuell brand). Hjälp.

6 kommentarer:

Znai sa...

Förstår inte riktigt problemet med dörren? Är jag blind?

Däremot förstår jag problemet med barnvagnar i korridorsutrymmen. Eller på loftgångar.

När är uppropet??

Myror och mjölk sa...

den är ju alldeles... utåtstående!!! men okej, få tycks inse problemet så eventuellt och förhoppningsvis är jag bara orolig i onödan. kan ju tyvärr inte kolla närmare på den förrän den 18e när jag får nycklarna.

uppropet till svenska a: nästa onsdag...

uppropet till skrivarkursen: nästa torsdag!!!

så bara en vecka kvar! jag utnyttjar min sista lediga tid till att ligga halssjuk och kolla på the tudors, vilket inte är en särskilt bra serie.

Znai sa...

Så det VAR det du menade! Tyckte den stod ut litet, men jag tänkte inte på att det var något oroväckande.

Zzå zzzpännande! Jag håller tummarna för dig på torsdag! Och på onsdag också för att klassisarna åtminstone verkar trevliga om du måste gå med dom.

Sjukdom är sämst. Fast då får man i alla fall ligga ner. Inte, say, åka fem mil till skolan för att gå på en föreläsning med tre andra personer. Det blir så PINSAMT när det bara är man själv, två till och så läraren!

Myror och mjölk sa...

just det där med klassisarna är spännande! hur ska jag göra? ska jag ge dem några prövande leenden eller markera redan från början att jag inte önskar tillhöra deras klass? börjar jag samtala med dem (mycket otroligt men ändå) så blir det konstigt om jag hoppar av. och ÄN VÄRRE: hur gör jag på torsdagen? vill inte sitta där och prata glatt för att sedan kanske tvingas lämna salen på grund av att jag inte kom in. det skulle kännas pinigt. bättre att vara tjurig från början då.

fem mil, det är helt jävla sick! har du så långt till södertörn eller pratar du om tidigare erfarenheter eller är du kanske till och med hypotetisk?

tack för din undying support znai! du är bäzt!

Znai sa...

Svårt dilemma! Jag tycker det är okej att vara litet trevlig på onsdagen för säkerhets skull liksom. Sen är det ju bara att du försvinner litet tyst och smidigt om du kommer in på andra kursen. Men på torsdagen, jag vet inte! Det funkar nog att vara tjurig, ingen kommer ju ihåg vad som hände på uppropet i alla fall. Ehh nu sa jag emot mig själv litet känner jag men sånt händer.

Jag överdrev nog litet med fem mil men det är LÅNGT i alla fall! Tar en evighet att åka dit. (kan du räkna ut var jag bor nu med hjälp av tidigare info?)

Varzegod det var zå lite!

myror sa...

kista!! visst är det? eller akalla. om jag säger rätt måste du faktiskt erkänna!

men då satsar jag på att vara tjurig på torsdagen då! det VÄRSTA som finns är att vara uppenbart glad och förhoppningsfull för att sedan misslyckas inför alla. burr.