lördag 23 januari 2010

Uppropet

När jag gick på uppropet för den kurs jag inte ville läsa gick allt bra. Jag pratade med en jättetrevlig klasskamrat och gillade att även hon var någon slags medieutbildnings-drop-out. Tänkte att det kanske kunde bli okej ändå. Alla verkade snälla och bra.

Dagen därpå fick jag reservsällskap av Amanda. Eftersom jag inte trodde att jag skulle komma in brydde jag mig inte om att försöka göra ett gott intryck på de andra. Jag berättade högljutt för Amanda om hur jag blivit besatt av Paradise hotel och Celebrity big brother. Vi skvallrade och snackade skit om människor och granntanter. Allt i en annars knäpptyst korridor där ingen kände någon. Sedan kom jag in och Amanda insåg att hon inte skulle ha tid att gå skrivarkursen. Då kände jag mig lite dum.

1 kommentar:

Znai sa...

Som jag sa, ingen kommer ihåg vad som hände på uppropet i alla fall. Så YAY trots allt!