söndag 3 januari 2010

Phest

Nyår alltså. Jag och Peter hade beslutat att bojkotta själva högtiden, något som tyvärr är mycket enklare att göra när man är två. Några dagar innan nyår insåg Peter dock att han ville avsluta året på ett festligare sätt. Den insikten kom i samband med att han faktiskt blev bjuden till en nyårsfest, tror jag. Men jag accepterade läget och följde med. Det vara bara några timmar innan vi skulle åka dit som jag fick veta att festen endast bestod av hans närmaste vänner. Personer som jag inte har sett sedan brutaldumpningen i juli. Personer som har varit i samma rum som Peter när jag har ringt och bönfallit honom om att bli ihop igen, och som har förstått av hans ivriga sms:ande på fester att jag inte längre tycker om när han går ut. Jeez. Personer som inte läser min blogg och förstår att det är på min sida man ska vara.

Men det gick bra trots allt. Nattbussen hem fick motorstopp någonstans i Älvsjö bara. Vi fick stå utomhus i en halvtimme och vänta på en ersättningsbuss. Men ingen spydde, och det är egentligen det enda som räknas. Fast några blödde och en ramlade. Jag skruvade upp volymen på min MP3.

Mitt nyårslöfte: Sluta skriva så mycket om Peter, och sluta bråka så mycket med Peter. Detta blogginlägg gynnar dock inte något av de två löftena.

Inga kommentarer: