tisdag 29 december 2009

Back up

Jag orkar inte göra en sorglig film om antagningsbesked nummer två, men jag kom fortfarande inte in. Reservplats 1, 4 och 32. Hur stor är chansen att någon som både har ansökt och tackat ja struntar i att dyka upp? Självklart ska jag gå på uppropet, men det här känns rätt dåligt. Om en person till bara hade haft den goda smaken att tacka nej så hade jag gått där nu.

Åh, så genant och förnedrande om jag går dit och sedan tvingas lämna salen inför alla för att jag inte kom in. Någon som har reservplatserfarenhet och vill dela med sig? Hur många reserver brukar till exempel komma in på en simpel kurs? Jag minns inte.

10 kommentarer:

inte nu kanske sen sa...

min kompis var åttonde efter andra och blev uppringd dagen efter uppropet!

Myror och mjölk sa...

i die! det måste hända mig. åh, vilka bra nyheter!

B sa...

Jag har varit på arbetsförmedlingen en enda gång i mitt liv. Jag hade tagit en nummerlapp, och satt och väntade. Samtidigt pågick uppropet för utbildningen jag sökt, och fått 1:a reservplats på i andra omgången. Jag förstod att det var kört. Alla ville komma in, alla hade tackat ja, alla var på uppropet. Två nummer innan jag blev uppropad i arbetsförmedlingskön ringde mobilen. Någon hade inte dykt upp på uppropet. Skolan låg 500 meter från arbetsförmedlingen. Jag slängde nummerlappen på golvet och sprang. JAA, jag vill vara meeeed! Och jag kom in. 7 år senare har jag typ mitt drömjobb och loves my life! Jaaa! Reservplats rules. Go Felicia!!!

B sa...

OCH! Han som var 2a reserv kom också in! Han är typ 100 gånger mer framgångsrik än jag också. Mest i klassen.

myror sa...

vilken sjukt jävla fin story! kan någon snälla göra en film av den? ah, i love it! då tänker jag göra samma sak nu då. komma in alltså. jag känner att det nog kanske kommer ske!

Znai sa...

Jag var typ fyra reserv på folkhögskolan, och jag kom in!!! Fick också underbara telefonsamtalet! Hoppas du får det med!!

Myror och mjölk sa...

znai: puss!! hoppas också!

jeanna sa...

Jag kom på in på JMM som åttonde reserv!

myror sa...

jeanna: iiih! det här blir bara bättre och bättre! inte för att jag tycker om att påminnas, eller påminna folk, om kamratintervjun men jag minns nu att det ju stod om din reservplats i den. i min stod det mest om hur jag tyckte om att dansa för mig själv i mitt rum tills jag blev "alldeles svettig" :(.

jeanna sa...

Den intervjun vill jag i och för sig hellre dö än att påminnas om. Iiih! på ett dåligt sätt.