fredag 25 december 2009

Kul jul

Det enda som hindrar mina föräldrar från att skilja sig i dag är att de inte är gifta. Jag hörde just hur pappa ropade: "Om vi ska dela på oss och gå på olika gym, bara för att du är snål, kan vi lika gärna göra slut!". Så jävla normal vuxenförebild.

Julafton sög traditionsenligt. Jag blev förolämpad, och inte bara av den kackiga parfymen jag fick, utan även när pappa skämtade oskyldigt om hur stor jag är. Elaka människor - varför måste de finnas? Jag skulle aldrig i livet "råka" insinuera att någon är ful, misslyckad eller dum. Men vissa människor har bara inte den där spärren, och för det måste man förstås förlåta dem. De menar ju inget illa och säger bara vad de tycker. Vissa har den där ärlighetsgenen, andra inte. Uppfriskande.

I dag är det juldagen och i kväll ska jag hem till en lågstadieklasskompis. Hennes mamma var min syslöjdslärare på högstadiet och jag minns fortfarande hur min vän förklarade att: "Mamma tycker inte om dig för du ser alltid så tjurig ut". Efter den kommentaren försökte jag att skärpa till mig och blir lite gladare, både på in- och utsidan. Inte. Kommentaren gjorde mig tjurigare än någonsin, och det har hållit i sig. Förhoppningsvis kan jag demonstrera just det i kväll om hon är där. Man kan bara få IG i korsstygn en gång.

2 kommentarer:

inte nu kanske sen sa...

jag spelade alias med min mamma igår. hon var så DÅLIG. om vi inte hade vunnit ändå (pga mina mad skills) hade jag sagt upp bekantskapen med henne. på julafton.

PUSS!

Myror och mjölk sa...

FÖRÄLDRAR! fast nu skriver jag detta när jag är full och arg så egentligen är jag mkt argare på andra än föräldrarna. men ändå alltså.

jag spelar betapet med mamma ganska ofta. men bara för att hon är så dålig att jag stiger i rankning varje gång.

puss puss puss!