söndag 27 december 2009

She bangs

Jag tänker "den personen skulle vara finare i lugg" om varenda människa som inte har lugg. Lugg är ju så sju-u-ukt fint och gör automatiskt alla hår till en frisyr. Det ger karaktär.

Här är en tråkmåns som är stolt över att aldrig ha färgat sitt hår, och vars favortifilm är något i stil med The Notebook:

Här är däremot en person vågar riskera att bli ful, har en roligare personlighet på grund av det, och som överlag ändå är mycket snyggare:

Trots det låter jag min lugg växa ut nu. Efter fyra trogna år. Det verkar helt enkelt som att jag är den enda människan i världen som inte är finare i lugg. Mitt redan runda ansikte blir ännu mer cirkulärt, och mitt vänstra ögonbryn (som är format som en ganska spektakulärt perfekt måsvinge) döljs. Dessutom har jag nästan aldrig stött på en frisör som förstår hur man får till en tung lugg som är spikrakt klippt men ändå med längre flikar på sidorna. Hur svårt kan det vara? Det är häpnadsväckande att det nästan alltid slutar med en "tillspetsad" och uppklippt lugg. Det fulaste jag vet. Hittar jag någonsin någon som kan fixa den här, på mig, kommer jag att återgå till lugg direkt:

Synliga ögonbryn eller ej.

2 kommentarer:

inte nu kanske sen sa...

jag ska klippa lugg i dagarna! jag har som krav å frisyr att jag ska kunna kliva upp u sängen och ut genom dörren (vägrar produkter och t. ex plattång). men jag ska prova! lär ångra mig dock och de ut som en femåring.

Myror och mjölk sa...

det var din twitter som påminde mig om att jag älskar lugg. kommer eventuellt att skaffa det i natt.

jag behöver plattång pga en virvel i håret, MEN jag har en supergammal och tjock plattång som mest gör det hela ännu värre. kanske borde hålla mig undan luggen ändå.

men du kommer bli svinfin!