måndag 7 december 2009

Poolparty

Jag har alltid känt att ska jag gymma så räcker det, jag vill inte dessutom behöva motionera på vägen till och från gymmet eller simhallen. Denna ståndpunkt har gjort att jag framgångsrikt har lyckats undvika gym i 23 år (med vissa veckolånga undantag). Men så blev mina föräldrar väldigt oroliga för min rygg och beslutade sig för att köpa ett månadskort till mig. På ett hotell som nog inte kunde ligga mycket närmare.

I dag testade jag vattnet på hotellet, och det är det lyxigaste stället jag har varit på. Dessutom var det bara jag och pensionärer där eftersom jag köpte ett kort som bara gäller på arbetslöshetstider (06-16). Det fungerar bra eftersom jag och seniorerna tycks ha ungefär samma ambitionsnivå i poolen.

Nu är det tänkt att jag ska testa vattenkondition på onsdag. Ni vet när städerskor plötsligt blev lokalvårdare? Jag tror att det här är något liknande. Vattenkondition är nog i själva verket exakt samma sak som det föraktade vattengympa. Jag har dock alltid velat testa det, och nu när de försöker tvätta bort skamstämpeln med hjälp av ett nytt namn känns det som att det är dags. Fast att bildgoogla är lite avskräckande. Särskilt som det finns stora fönster in till poolen i gymmet. Har jag verkligen så här mycket självdistans?

2 kommentarer:

B sa...

hur var det då? väntar på rapport, med stor spänning.

Myror och mjölk sa...

jag... gick inte. blev för nervös. dessutom har jag bara använt det där svindyra gymkortet sammanlagt två gånger. jag får köpa en sådan där tv-shopsgrej som vibrerar och gör jobbet åt en.