måndag 29 mars 2010

Allt

Jag kom just hem från Alexandra. Ska opponera och opponeras på i morgon klockan nio, och trots att jag strök kuk-slutet har jag ändå kvar "underliv" i min rubrik. Kort sagt: jag är rädd. Långt sagt: jag är extremt rädd för hur morgondagen ska gå. Innan sömn måste jag dessutom analysera mina klasskamraters reportage. Och innan dess måste jag köra en timslång hårinpackning, minst. Jag hatar ju att duscha och för att minimera antalet minuter under strålen har jag de senaste månaderna struntat i balsamet. Det har resulterat i stora tovor och knutar längst bak, och kanske blir det en page trots allt.

Min vän har skrivit och spelat in en låt till sin pojkvän i födelsedagspresent. Vad gav jag till Peter när han fyllde trettio nu igen? Just det, en morgonrock.

Låten var så fin, och rösten likaså. Återigen påmindes jag om att jag också vill skapa musik. Så gärna. Elektroniskt ljud med Nordpolen-text. OH MY GOD. Det kunde bli så bra. Ska ha man ha ett program eller? En keybord? Som Pelle sa: "När texterna är så geniala kan man inte förvänta sig att rösten också ska vara på topp". Så kunde jag svara i intervjuer om någon undrade.

Let's make it happen!!!

2 kommentarer:

Znai sa...

Åh jag vill också! Göra musik! Let's make it happen!

Myror och mjölk sa...

LET'S! vi lånar södertörns radioutrustning!!

<3