tisdag 2 mars 2010

Unlike

Jag blir arg på att oengagerade Facebook-uppdateringar i stil med "skriver lite och käkar en bulle" kan få så mycket som tio like-tummar. Mitt tidigare intryck var att man måste förtjäna de där tummarna. Ibland sitter jag i skolan och kommer på en jätterolig status som jag uppdaterar med senare på kvällen. Den är smart, kul och tänkvärd och har jag tur får jag sammanlagt två tummar. Min största framgång var med följande rader: "står inte ut med folk som stavar te 'té', 'the' eller 'thé'. lägg nhér!". Resultatet? Fem tummar. Suck.

9 kommentarer:

Sophix sa...

minst sex egentligen... som du vet.

myror sa...

jag tänkte göra det tillägget, fast då ville jag ha med dina reservationer också och det hade kanske inte passat sig i bloggen!

ps vad töntigt det ser ut när jag inte står under mitt riktiga namn. vill dock göra den här bloggen lite mindre googable.

Znai sa...

I KNOW!! Jag får aldrig några tummar på mina statusuppdateringar fast dom är mycket bättre än alla andras som jämt får tusen tummar. Livet är så orättvist. :(

stambyte sa...

Haha. Love bitterheten. Love.

kattröv sa...

"kattröv likes this"

Angelica sa...

Den värsta är" Godmorgon vänner, jaha vad händer idag då?" Gah!

Myror och mjölk sa...

znai: fy fan! det värsta är när uppdateringen är uppenbart skitbra och man ändå inte får några tummar. då blir den offentliga slutsatsen att man helt enkelt bara har frienemies.

bytet: den är ständigt närvarande här! enjoy!

kattröv: när jag såg i mejlen att någon som hette kattröv hade kommenterat tänkte jag med hjärtat i halsgropen: "min första hatkommentar!". pust! säger jag nu.

angelica: haha, just den har jag personligen inte sett, men jag förstår ju i alla fall att även den får fler tummar än jag.

Sophix sa...

du har så rätt, passar sig inte.
jag är twofaced och den ena fejan håller jag gärna privat med dig ;)
puss!

kattröv sa...

hahaha, skulle väl aldrig skicka hatkommentarer till dig heller! är ett fan av denna blogg, älskar din språkmelodi.