söndag 21 mars 2010

TMI

Jag tycker så synd om Caroline Hainer. Bortsett från att jag inte har något jobb att förlora känner jag att exakt samma sak skulle kunna hända mig. Och det är då man ångrar att man inte är Engla och bara skriver elaka saker om murriga färger och dylikt. Det som berörde mig allra mest i länken är dock en av kommentarerna. Någon vill belysa hur viktigt det är att strunta i omgivningen och stolt stå upp för sin sak. Som ett exempel tar hon upp en ung man som sprang hela Göteborgsloppet trots att han kissat med rumpan över hela sig själv. Alltså fy fan!! Jag bildgooglade!

Det jag fick se är inte något han borde vara stolt över, så mycket kan jag säga. Man kan vara stolt över att man har stått på sig i en viktig fråga trots att man riskerat omgivningens ogillande. Man kan inte vara stolt över att man fortsatte att springa mot en 26:e-placering trots att man bajsat på sig. Man är bara dum då.

Alla som gillar sport är inte idioter, men alla idioter gillar sport.

2 kommentarer:

Caroline sa...

Kram från mig.

Myror och mjölk sa...

kram tillbaka! jag vill verkligen att det ska lösa sig för dig! personen som kommenterade i din blogg är så sjukt äcklig. och du är bra!