torsdag 25 mars 2010

Rip the jacket

Jag går numera i dubbelt så snabb takt. Fortfarande långsammare än genomsnittet, men definitivt snabbare än de under åtta och över sextio. I går började jag använda min vårjacka, och bortsett från att den glittrar när solen skiner direkt på den är den fantastisk! Min vinterjacka var tyvärr svindyr och det har väl i efterhand fått mig att bortse från att den är tråkig, trasig, noppig och ger mig samma kroppsform som Barbapappa. När man har köpt ett plagg vill man ju gärna "tjäna in" det man betalade genom att använda det ofta. Man kanske får tillbaka en krona per tillfälle, och med den ekvationen i åtanke kan jag konstatera att jag borde ge jackan åtminstone en vinter till. Men jag insåg alltså en sak nyss: min vinterjacka får det inte bara att se ut som att jag väger tio kilo extra, den väger även tio kilo extra. När jag tog på mig vårjackan kändes det som att jag kunde flyga! Jag skuttade över en vattenpöl. Vinterjackans material är extremt tungt, och dessutom har den gigantiska fickor där allt från vattenflaskor till mobiler får plats. Hur har jag orkat? Stor tyngd som lyfts från mina axlar nu.

2 kommentarer:

Sophix sa...

love u!

tjäna in - oh yessir, I know.

myror sa...

love you too! och vår jacka! för det är vår gemensamma grå kappa som jag diskuterar här nämligen!