onsdag 31 mars 2010

Påsken

Nyköpingspåsk... Not really feeling it. Alla affärer kommer att vara stängda, pappa ledig, väggarna tunna och släkten fördomsfull. Okej, det kanske främst är jag som har fördomar mot min släkt, men hallå, de har varit med i ett helt avsnitt av Håkans bar. Och i år är jag singel igen så det kommer ju definitivt att diskuteras över middagsbordet. Någon annan gång var det det att min syster fått en så ny och fin mobil. "Men du då, Felicia, ska du bli utan?", undrade en omtänksam moster. "Fast det förstås, du har inte så många att ringa till." No joke. Stenansiktet där bara kom till högljudd insikt om att jag var en förlorare. Med inte så många att ringa till.

Jag kommer typ att dricka på denna släktmiddag. Trots att jag är så rädd för att säga något olämpligt inför mina föräldrar.

3 kommentarer:

Znai sa...

Hoppas mostern inte får nåt påskägg. Och att du får jättemånga, så du kan kolla på henne och ba "Men du då moster, ska du bli utan? Fast det förstås, ingen tycker om dig."

Fast alltså, hon kanske är snäll annars och ni kanske visst tycker om henne. Men ändå.

Myror och mjölk sa...

omg, du är bäst! skrattade högt åt ditt förslag på kommentar. nu när jag har blivit en lite bitskare person kanske jag faktiskt vågar använda mig av det!!

och nä, hon är inte snäll annars och vi gillar visst inte henne.

Znai sa...

Bitskare person ftw! Rätt åt moster.