onsdag 24 februari 2010

Final cut

Jag minns när El1n Kling sa i en intervju att hon inte var en mens- och migräntjej. Mm. Det beror antagligen på att du är anorektisk, var min första tanke. Den slutar komma då.

Nåväl, kudos till henne om hon verkligen klipper av en stor bit av sitt hår i dag. Jag vill göra exakt samma sak men vågar inte. Är så trött på mitt hår som bara hänger, är varmt och så oinspirerande som ett hår bara kan vara utan att vara en småstadsfrisyr. Min favoritfrisyr är pagen. Den vill jag ha igen! Fast jag minns också de gånger jag har haft page, det finns till och med bildbevis, och det var inte så värst smickrande. Page är snyggast, men jag är snyggast i långt hår. Jobbig ekvation. I helgen råkade jag till och med råttfärga håret bara för att jag ville ha något nytt. Nu vet jag inte hur jag ska göra. Kanske som Elin?

2 kommentarer:

Znai sa...

Jag är en mens- och migräntjej!

För övrigt har jag svårt att förstå det där att vara rädd för att klippa av håret. Det växer ju ut igen? Och varför får killar ha kort hår jämt även om dom skulle passa bäst i långt? Det finns liksom inte att en kille inte "passar" i kort hår.
Älskar också page, jag har nån slags page just nu fast med kort i nacken. Och ingen lugg.

Myror och mjölk sa...

good for you! känner några som inte är, och de är inte så roliga.

kände exakt så, och hade kort hår titt som tätt förut. men det var innan Klippningen på frisören där bredvid nk. omg! jag var så sjukt fugly, och eftersom håret var superkort tog det två år innan det började se okej ut igen. jag blev på riktig halvdeprimerad över hur ful jag var! jag var s å nära att skaffa ditsytt löshår. det enda som höll mig borta från det var mantrat "big brother 2003" och min plånbok. och sedan dess är jag skadad, jag är en sådan där äckligt tråkig människa som "toppar" sig. varje gång. ew!

gud vad fint ditt hår låter!!! har också haft page med kortare i nacken, gick dit med en bild på anna ternheim vill jag minnas.

i dag såg jag en person som jag tänkte kunde vara du. fast nu när jag tänker efter hade hon nog inte page.