fredag 26 februari 2010

Pärlhalsbandet

Ända sedan jag såg Inte nu kanske sen-Saras pärlhalsband har jag velat ha ett likadant. Fast hennes kom från London. I ett förtvivlat sinnestillstånd övervägde jag en gång till och med att köpa en massa dyra pärlhalsband i olika längder och sedan sätta ihop dem. Tyvärr var jag tvungen att betala hyran.

Men så i dag hängde det vid klädavdelningen på H&M. Ett någorlunda likt halsband. Jag har tidigare under dagen benämnt det som "en exakt kopia" men jag börjar inse att det nog finns vissa skillnader. De vill jag dock inte gå in på, för ju mer jag tänker på dem desto mindre börjar jag gilla min version.

Glad är jag i alla fall. Äntligen har jag de eftertraktade pärlorna runt min hals. Jag hoppas bara att det inte framstår som att jag är en härmapa för att jag köper ett liknande halsband som någon annan redan har.

6 kommentarer:

inte nu kanske sen sa...

ÅÅÅH VA FINT. sparar ner som kollage och döper till "spung 3.0".

Myror och mjölk sa...

spung 3.0, vilket dröm! spung <3.0

Sophix sa...

haha love u! får mig att skratta när andra bara bråkar. puss!

myror och mjölk sa...

puss!!!

Anonym sa...

HAhahaha!

Myror och mjölk sa...

det här inlägget - inte så kul. jag börjar misstänka att det är bilden ni skrattar åt!