torsdag 25 februari 2010

Uppesittarkväll

Jag är smått matförgiftad. När jag kutade från pendeln och in till skolans toaletter i morse, tänkte jag att jag nog bara var nervös. Vi skulle introduceras för en uppläsarkväll som vi ska ha i april. Bara tanken på föredragsliknande former kan få mig att bli akut bajsnödig. Fast när illamåendet och obehagskänslan vägrade försvinna under dagen tänkte jag att det kanske var gårdagens köttfärssås som var boven. Tre dagar och ett timlångt elavbrott som ledde till avstängd kyl. Sådant gör saker med köttfärs, som sedan i sin tur gör saker med min mage. Now I wanna sniff some glue. Vad som helst som får det här att gå över.

Och angående uppläsarkvällen - man får bjuda in släkt och vänner! Mamma, pappa, bloggläsare? Det bästa var när läraren allvarligt berättade att många mejlade henne och berättade att de hade scenskräck. Hon förklarade för oss att det behövde man inte ha! Pust, tänkte jag. Då behövde man inte gå upp på scen om man inte ville? Eh, jo. Anledningen till att man inte behöver ha scenskräck är nämligen att det här är något roligt! Vi ska ha kul, inte vara nervösa inför varandra!

Haha. Okej!

2 kommentarer:

sara sa...

jag vill komma! /inte nu-sara

Myror och mjölk sa...

du är så sweet!!! jag kommer dock inte att komma :). eller, här är mina alternativ:

1. jag gör en video i windows media player där jag talar in min text. sedan kan jag sitta i publiken när någon teknikerperson sätter på filmen på scen.

2. jag vägrar att läsa upp något och blir jätteutanför och som en del av inredningen på alla otaliga möten som ska hållas inför uppläsningen.

3. plötslig magsjuka samma dag som uppläsningen är. jag fuckar upp hela schemat och kvällen blir ännu sämre än vad den ursprungligen skulle ha varit.

vilken som helst av dem funkar väl, men det är inget jag vill att släkt och vänner ska behöva bevittna. däremot kanske jag bjuder... sköna killarnagänget och hitler?