onsdag 17 februari 2010

Virus

Förresten, i natt trodde jag att jag skulle dö. Det började med ett yrselanfall framåt kvällen i går. Jag kände igen det från en gång i januari, då det hände för första gången. Huvudet ramlade åt olika håll och rummet gungade. Jag fick heller inte tag i handtaget när jag skulle öppna dörren. Scary shit. Det äckligaste var dock att jag hade googlat symptomen förra gången och därför insåg att det än en gång hade lossnat så kallade kristaller i mitt huvud, och att de nu ramlade runt inne i skallen. Eller, stryk det. Det allra äckligaste var att yrseln påminde om sjösjuka och därför fick mig att spy. Usch. Jag vill typ shunna mig själv i några månader, precis som jag gjorde med min syster när hon hade kräkts ned min biblioteksbok.

I natt var jag så rädd och dålig att jag om och om igen tänkte på Ann1ka Marklund. Jag tänkte: "Tänk om det är den här sjukdomen hon har, som gör att hon spyr offentligt och bara behöver jobba en gång i veckan. Då ångrar jag alla onda tankar jag tänkt om det. Stackars liten. Stackars oss!". Sedan började jag må lite bättre framåt elva i morse. Jag talade med sjukvårdsguiden som sa att det nog var ett virus på balansnerven. Jag åt en pizza. Och plötsligt kändes det som att min generositet, liksom det värsta illamåendet och snurrandet, var något som tillhörde det förflutna. Har ni sett vad fult hennes och Ronnies gamla lägenhet var inredd?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är så glad över att jag hittade din blogg för några veckor sedan. Har läst alla inlägg, du skriver så himla bra!

Myror och mjölk sa...

jag är så glad över din kommentar! tack!