onsdag 17 februari 2010

Teve på datorn

Jag har undvikit att svara på numret 09-8075166 hur länge som helst nu. Insåg i kväll att det bara gör mig misstänkt, att de har ringt åtta gånger till mig utan att få någon respons, så jag svarade. Det kändes som att jag och Martin från Radiotjänst i Kiruna pratade ironispråket med varandra. Eller så var det bara jag som missförstod hans norrländska. I vilket fall som helst bemötte jag hans "Det är ju väldigt ovanligt att inte ha en teve" med "Men du förstår, vi ungdomar klarar oss så bra med bara datorn nu för tiden!". Allt sagt med superpositiv röst, trots att jag darrade inombords.

Efter antydningen om att han var gammal fick han i alla fall ge med sig. Hans sista ord var: "Så vill jag be att få rekommendera SVT Play också, en himla fin tjänst". Ironi eller norrländska?

4 kommentarer:

emma sofie w sa...

Norrländska såklart!
Älskar norrland. Försöker åtminstone intyga mig själv om det, heh.

myror och mjölk sa...

eller en blandning? det lät jättekonstigt när han sa det i alla fall!

amanda sa...

De ringde mig idag! Hade missat samtalet förra veckan och fattade inte vad det var för konstigt nummer men nu svarade jag och fick ljuga om att jag fortfarande bor hemma! Läskigt! Men lite spännande också, jag känner mig farlig.

Myror och mjölk sa...

snyggt gjort! vill dock varna dig: någon från kiruna har googlat sig till min blogg via telefonnumret. de läser nog till exempel det här - hej hej!