lördag 26 september 2009

Cykelrejs

Hela veckan har jag målat mitt gamla bord tillsammans med de tillhörande stolarna. Det krävs minst tre lager för att de ska bli vita och det är så jävla jobbigt. När jag klagade på ryggvärk i dag påpekade mamma att det nog var dags för mig att börja träna. Jag svarade att det snarare var dags för mig att sluta måla, och det tyckte hon inte om.

Det bästa hon vet är att planera cykelturer tillsammans med mig, och sedan se till att hålla minst ett femtio meter långt avstånd. När vi kommer till uppförsbackar växer avståndet eftersom jag då väljer att gå och hon fortsätter att cykla. Men vanligtvis är hon ungefär femtio meter framför mig och det älskar hon. Jag förstår bara inte hur det kan kännas som en vinst att ha bättre kondition än jag. Hur skulle jag kunna konkurrera med någon som går ut minst en gång om dagen och väljer att inte ta bussen trots att alternativet finns? Jeez, vi är inte i samma viktklass. Inte i någon som helst bemärkelse.

Inga kommentarer: