lördag 26 september 2009

Oroligt

Är det någon som kan hjälpa mig att förstå statistiken på bilden ovan? Jag har hela tiden tagit för givet att jag ska komma in på Kreativt skrivande, men nu har jag börjat tvivla. Jag fattar helt enkelt inte: finns det 340 platser, eller 80, eller 30? Och om det bara finns trettio platser, kan det i sådant fall stämma att en som hade 0.3 på högskoleprovet kom in? Hilfe bitte! Mitt andrahandsval var CSI Södertörn eftersom jag var säker på att jag skulle komma in på Kreativt skrivande.

8 kommentarer:

Angelica sa...

Fattar ingenting...

Myror och mjölk sa...

samma här! och har telefonfobi.

Sophix sa...

väldigt oklart det dära...
340 platser låter lite mycket för södertörn dock.
men du , du har ju högskolepoäng sen tidigare så du behöver nog inte vara orolig.

Znai sa...

Fattar heller ingenting. Tror som ovanstående talare att eftersom du har massa högskolepoäng så borde du komma in. Men hördu, varför söker du inte till nån folkhögskola också? Finns ju åtminstone två skrivarlinjer i stockholm, man får ta studielån för dom OCH man får skriva av en del av lånet om man tar en högskoleexamen! Vet iofs inte vad som händer om man redan har en högskoleexamen (för det har väl du?), men det är värt att kolla upp. Söker man till fler grejer blir det kanske inte lika nervöst?
(Och det är så roligt att det finns en kurs som heter CSI södertörn att jag inte ens vet vad jag ska säga om det)

Myror och mjölk sa...

att jag har högskolepoäng kommer att gynna mig alltså? det låter lugnande - MEN: jag hittade annan info och där stod det att man skulle ha minst 19.8, eller 1.6 i hp, för att komma in på typ vårterminen 2008!!!!! det har icke jag! GRÅTER!! förra terminen var det mycket lugnare, och terminen innan dess kom alla ansökande in. men nu är jag livrädd! och jag måste omjustera hela ansökan, så att jag har något bra som andrahandsval.

examen har jag dessvärre inte. det sista året uppstod problem i form av psykstörda lärare som inte gillade min gestaltning av gympalärare och ja... det är en lång historia, men jag har några poäng kvar. försökte ta igen dem för någon vecka sedan men jag har fortfarande inte fått svar på mitt mejl och det tar jag som ett tecken på att jag ska fortsätta det vara for now.

har kollat massa folkhögskolor men jag har inte hittat nån som tar in på vårterminen. znai, vet du om någon som gör det?

lite panik nu faktiskt. men det ni säger om högskolepoäng känns bra i alla fall!

Myror och mjölk sa...

ps gud vad bra och fina ni är som hjälper mig!!!!! känner en frid i själen.

Znai sa...

Shiiit jag tänkte inte på att det var till vårterminen! Förlåt mitt sugiga råd om folkhögskolor :( Dom är ju dumma och tar mest in på hösten vad jag vet. Uhu. Finns det inget annat du kan söka också i väntan på hösten? Typ svenska (man kanske får skriva litet då?) eller nån journalistrelaterad grej? Ps. Mycket hjälp jag var då.

Myror och mjölk sa...

jag funderar på svenska a på södertörn, men det verkar ju så bedrövligt tråkigt! litteraturvetenskap - ew. och där var mina förslag slut.

funderar på sundbybergs skrivarlinje ht10-vt11 i alla fall! fick veta att mitt högskoleprovsresultat slutar gälla 2011 så det är bra att börja läsa en ettårig kurs innan dess. fattar dock absolut inte varför resultatet slutar gälla efter bara sex år.