lördag 19 september 2009

Myror och mjölk tillägnas CSN

Jobb? Nej, det verkar ju inte hända för mig. Jag har på riktigt sökt alla lediga arbeten som finns, till och med ett på Slitz. Anledningen till att jag inte fick just det tror jag beror på att:

A) De såg en bild på mig på Facebook.

eller

B) De läste ett av mina arbetsprover där jag glömt att radera mitt raljerande över folk som läser Slitz.

Nåväl, jag är tillbaka och här är anledningen till det:


Jag skjuter upp arbetslösheten något år genom att plugga Kreativt skrivande. Det känns som världens roligaste kurs, faktiskt. Jag är inte van vid att skriva litterärt, men ett uns av fiktion brukar ändå alltid finnas med i mina artiklar. Tror att det kommer bli bra. Min plan har hela tiden varit att bo i Vasastan, eftersom jag har så många ködagarSSSB. I dag fick jag dock veta att det är 850 meter från lägenheten till tunnelbanan, vilket får mig att känna att jag kanske flyttar till Tumba i stället. Där är det bara 250 meter till... pendeln.

Inga kommentarer: