söndag 20 september 2009

Quaaludes and milk

Min största dröm är att känna igen någon på Efterlyst och sedan ligga bakom att den åker fast. Helst ska brottslingen inte vara en nära vän till mig, eller någon jag tycker om, men händer det så händer det.

Min näst största dröm är att jag ska klara av högläsningen, som tydligen är ett obligatoriskt moment, i Kreativt skrivande-kursen. Man ska stå på en scen och läsa upp sina texter, inför folk. Jag planerar att gå till en doktor snart och påstå att jag är flygrädd och ska flyga först till Grekland, sedan till Italien och sedan hem. De tre lugnande tabletterna som jag får då ska jag sedan spara till den där speciella uppläsningsdagen. Det kommer kanske att gå bra.

13 kommentarer:

Znai sa...

Du är tillbaka! Och det var verkligen i rättan tid eftersom jag alldeles nyss försökte skicka ett kort mail till dig där det typ stod "Hej! Förlåt! Mitt mail kommer snart! Jag är inte död och inte arg utan bara försenad av anledningar som antagligen kommer stå i nästa mail!"
Men hotmail var cp och ville inte skicka nåt. Och som ett skänk från ovan hade du börjat tillåta kommentarer igen. So here I am!

Och seriöst YAY för kreativt skrivande. Jag är avundsjuk, jag vill ha ett år till av sånt.

Znai sa...

Och ps din bloggbild eller vad det heter är så himla fin fast litet hemsk också (stackars myror) (eller dom simmar bara?)

Myror och mjölk sa...

åh, my dear znai! har inte kommit in på hotmail på flera timmar - förrän nu då - så jag tror att problemet är universalt.

jag måste säga att nu var jag faktiskt övertygad om att du var arg. det var något som fick mig att tveka inför att skicka senaste mejlet, det minns jag, och de senaste dagarna har jag haft liiite ångest över det. men gud - det vore verkligen bra om jag slutade tro sådant.

är så glad och förväntansfull inför kreativt skrivande! dream come true! är dock rädd att jag tar ut saker i förskott - tänk om csn ändrar sig och inte vill ge mig ett lån, eller om kursen ställs in pga för lågt deltagarantal, eller för att jag har för dåliga poäng. mycket kan gå fel!

kan inte du börja med mig? man verkar bara ha lektion typ en gång i veckan så jag tror att det skulle gå :)!

tack förresten! jag klistrade in de där myrorna med hjälp av paint. det tog minst två timmar att få klart. så utmattande. men min ambition var absolut att det skulle se ut som att de simmade, inte som att de tillagades eller något annat djurplågande!

amanda sa...

Hallå jag kanske vill gå den kursen! Ge mig info!

Och alltså tack, jag tänkte typ läsa Elle i kväll.

Puss!

Myror och mjölk sa...

amanda: iiiih! mejl på fb!

puss!

Znai sa...

Men jag måste ju också få infon! Ge mig amandas användarnamn och lösenord på fb tack. Eller så KAN du ju skriva infon här i kommentarfältet. (jag sitter här och skriver en hemtenta och tar till vilka integritetskränkande skämt som helst för att slippa ifrån det)

Ps. Är glad för myrornas skull! Blev värsta weepy när jag tänkte att dom kanske drunknat :'( har jag sagt att jag är vegetarian. Jag äter alltså inte myror.

Myror och mjölk sa...

znai: det här kan bli världens bästa klass! hoppas att jag inte värvar för många bara, så att jag själv inte kommer in.

jag knäckte amandas kod och gick in och hämtade länken jag mejlade till henne: http://webappl.web.sh.se/C1256C93006BD8E9/tmt.view/5E920A44493B6903C125710D005091B0/?open&lang=sw&code=1005SV&startyear=2009&shtype=course&ects=false&dynsok=true&glang=sw&searchterm=kreativt&search=true&inputs=true

ps. jo, myror kan minsann simma. inga drunkningsolyckor. de är mer som kräftor, som kokas ihjäl efter ett tag i den varma vätskan.

SKOJA! älskar djur, som du vet :).

Znai sa...

Men varför är anmälan stängd?????

Du skojar så grymt! En rolig sak som hände nyss: jag och j kollade på en animeserie där en kille blev mobbad, och så hade hans taskiga klasskompisar lagt en död råtta i hans bänk, för att taska sig liksom. Och jag ba: "DÖDADE dom hans HAMSTER??!!!!".
(Är det förresten okej att berätta roliga historier där det är ens egen punchline som är det roliga? Jag tänkte att det kunde vara okej nu eftersom det faktiskt inte var tänkt som en punchline, utan jag verkligen trodde på riktigt att dom hade dödat hans hamster. Så lågt, liksom. Hans hamster.)

Oh ps. Ordverifieringen var lepormix. Låter inte det som en gaybar för leoparder?? Så gulligt ord!

Ps 2. Måste faktiskt skriva mail i stället för att skriva massa här. Tar ju upp plats.

Sophix sa...

hallå, holla at your dealer ;)

Myror och mjölk sa...

znai: jag tror att du kollade på höstterminen, vårterminen är very much open to anything.

jag blev stolt och glad nyss, innan jag insåg att du med "grymt" menade "elakt". var ändå rätt nöjd med kräftskämtet. du bör i vilket fall som helst vara nöjd med hamsterkommentaren, jag skrattade också. hade varit en bättre intrig om de verkligen hade dödat hans hamster.

hahaha, en gaybar för leoparder! kan vi inte patentera ordet/titeln innan de får tag på det? tror lepormix kunde ta oss långt. titeln på en ny tidning kanske?

leporsophix: du är bara för bra, min lilla apotekare. tror dock att jag måste gå till en doktor för jag kommer att behöva MÅNGA piller. upptcäkte i dag att det är ännu fler redovisningar/uppläsningar än jag först trodde. och OH: ville är en av lärarna :D:D:D:D:D:D:D:D GALEN.

Znai sa...

Åh förlåt! Du skojar ju naturligtvis grymt i den andra betydelsen också, men det är ju så självklart att man inte behöver säga det!!!! Och jag tyckte faktiskt kräftskämtet var roligt trots mitt blödiga hjärta. Det visar ju hur grym (=bra) humor du har.

Lepormix blir tidningen där du skriver krönikor! Patenta patenta.

inte nu kanske sen sa...

nu hakar jag också på! ska du läsa i vår? jag är sjukt sugen. har tänkt på det jättelänge! ska vi bli klassisar?

felicia sa...

sara: alltså HUR bra skulle det här kunna bli?! retorisk fråga som jag dock ändå tänker svara på: SÅ BRA!

jag tycker verkligen, verkligen att vi ska bli klassisar!!! den här kursen är nog den bästa och roligaste man någonsin kan läsa. och det förtjänar man att läsa efter flera års ofta ganska deprimerande utbildning!