söndag 20 september 2009

Några händelser

Tre saker har hänt sedan min förra blogg gick i graven:

1. Jag har blivit väldigt avundsjuk på min slampiga syster som har skaffat en ny kille. Som en naturlig följd har jag försökt övertala henne att flytta till Göteborg och börja studera där. Seriöst, hur länge hann jag vara den enda systern som kunde skryta med en partner? Två månader? Och i två år innan dess fick jag ligga ensam under loven och lyssna till henne och hennes dåvarande killes "kittelkrig". Inte okej.

2. Jag var i Stockholm för några veckor sedan. På fredagen skulle jag gå på Peoples 6-årsfest. Efter ett glas vin hemma hos Peter blev jag dock lite spröd. När han nämnde Nyköping, och jag påmindes om att jag bodde där, började jag gråta extremt mycket. Det enda jag fick fram var: "Jag är 23, det här ska vara de bästa åren i mitt lii-hii-v". Vet inte om det stämmer, men väldigt sorgligt var det i alla fall. Ganska filmiskt också. Lite som när Petra i Spung blir hysterisk efter att ha slängt ut sin alkoholiserade pappa. Även hennes kille visade sig vara ett svin.

På lördagen gick jag ut med två personer. Inom en halvtimme på Debaser hade de börjat hångla med okända personer, och jag fick gå hem. Jag var väldigt glad och nöjd med min helg då. Nu ska jag nog inte gå ut i Stockholm igen förrän jag bor där och inte behöver sätta allt mitt hopp till enstaka helger.

3. I två veckor var jag så pass deprimerad att jag inte åt lika mycket fikabröd som vanligt. Jag promenerade dessutom en gång om dagen, oftast ackompanjerad av Maria Carey-låtar. När jag blivit lite starkare: Whitney Houston (It's not right but it's okay). En dag ville dock mamma följa med på en av mina promenader. Hon gick så snabbt. Min hand kramade hårt i en sten, något jag hade hört skulle hjälpa mot håll, och jag höll hennes arroganta, smärtsamt snabba takt. På kvällen stupade jag i säng, och dagen därpå var jag jättesjuk. Sedan var jag jättesjuk i tre veckor till. När jag väl var frisk igen hade jag inte längre någon lust att vare sig promenera eller lyssna på Mariah Carey. Jag var mig själv igen.

4 kommentarer:

inte nu kanske sen sa...

vi kan gå ut! jag lovar att jag inte hånglar på krogen. känns äckligt. och <3 till punkt 3!!

Myror och mjölk sa...

men gud, ja! jag vill jag vill! kanske till och med kan bli en gemensam post tenta-utgång, om allt blir som jag hoppas!

SARA sa...

alltså, jag har ju tjatat om gemensam utgång i ÅR nu felicia! jag vill stå först på listan! eller i alla fall bli bjuden till festen. pretty please.

Myror och mjölk sa...

sara, jag vill verkligen!!! nu när jag ska plugga igen, och förhoppningsvis bo inne i STAN, vill jag gå ut varje dag! jag är bara liite rädd för att vara en irl-besvikelse.