måndag 28 september 2009

Mmmlivet

Felicia is längtar efter finaste pojkvännen, har tre deadlines i höstsolen, joggade några kilometer vid sjön (skönt), lagar bulgursallad med lax, oj, fick visst en fjärde deadline, ska fredagsfika med kollegorna i morgon, flyttar till Bondegatan snart och längtar till New York-resan. Här är en länk till en grej jag skrev också. I like.

Skrytet i statusuppdateringarnaFacebook... Jag står snart inte ut längre. En tydlig trend är att det är folk som jobbar med media/vill jobba med media som har störst behov av att framhäva sig själva. Eller så reagerar jag bara inte/blir lika avundsjuk när någon annan kompis skriver om att den ska vända biffar på McDonald's samma kväll. Men fan vad fult det är. Som en insiktsfull vän påpekade: "De har inte någon stil. Alltså, det är inte så classy att skryta så där".

Om jag någonsin har fyra deadlines och sitter och njuter av livet och höstvärmen (högst otroligt) ska jag fan ha vett att hålla tyst om det. De andra är så otroligt rädda för att inte framstå som perfekta. Vad de inte förstår är att det är en svaghet att ha ett behov av att skryta och skylta så som de gör, och den visar de upp för alla sina fyrahundra Facebook-vänner när de skriver så.

6 kommentarer:

Znai sa...

Ahaha det där är ju min åsikt! Ge tillbaks den!!!
Ps.(alltid minst ett ps) din blogg har ALLTID dom bästa ordverifieringarna. Incrock! Jag vet inte vad det är men något är det!

Myror och mjölk sa...

vi kan dela!

ps. kan det vara ett uteställe för lesbiska krokodiler? låter som det!

Znai sa...

Hihiiii lesbiska krokodiler! Jag vet inte om du driver med mitt gamla leopardförslag men jag är helt förgullad i alla fall.

Myror och mjölk sa...

visst var det ett rätt bra förslag! först tänkte jag att "in" fick det att låta som att de fortfarande var i garderoben, men sedan tänkte jag i stället att det var "in" som i modernt/hippt/på tapeten. the new place to be!

Znai sa...

Alltså jag dör du är så rolig!

Sophix sa...

åh. vad fin du är! kärlek.

och ja, du har helt rätt. inga fler ord behövs.

puss!